۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۵۱۷۵۵۶
معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی:

خبرگزاری رسا در تببین بیانات رهبری و انتشار اخبار مراجع خوش درخشیده است

معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: خبرگزاری رسا در ترویج و تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب و انتشار اخبار مراجع تقلید بسیار خوش درخشیده است.
حجت الاسلام عبدی فام، معاون اموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی

حجت الاسلام علیرضا عبدی‌فام، معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تقدیر از فعالیت رسانه ای خبرگزاری رسا در حوزه های علمیه و انعکاس اخبار حوزه های علیمه و علماء، اظهار داشت: خبرگزاری رسا در اطلاع رسانی و انتشار اخبار حوزه های علمیه توانسته است موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه این خبرگزاری همچنین در ترویج و تبیین بیانات رهبر انقلاب و انتشار اخبار مراجع عظام بسیار خوش درخشیده است، گفت: خبرگزاری رسا نقش مؤثری در آگاهی حوزه های علمیه از مسائل علمی و نظرات مراجع معظم تقلید و رهبر معظم انقلاب داشته است.

حجت الاسلام عبدی‌فام در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح وضعیت آموزشی حوزه علمیه استان، گفت: حوزه علمیه استان در حال حاضر دارای 12 مدرسه علمیه فعال است که از این میان مدارس سه مدرسه علمیه در دو سطح یک و دو به فعالیت آموزشی طلاب اشتغال دارند.

وی با اشاره به فعالیت دو مدرسه علمیه کوتاه مدت در قالب سفیران هدایت، ادامه داد: ما بقی مدارس استان تنها در سطح یک به امر تحصیل و تربیت طلاب دینی مشغول هستند و به فضل الهی مدارس علمیه استان از وضعیت تحصیلی مطلوبی برخوردارهستند و شاهد رشد چشم گیر این مدارس هستیم.

 معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به تعداد طلاب در حال تحصیل در حوزه علمیه استان، ابراز داشت: هم اکنون حوزه علمیه استان دارای 1128 طلبه فعال و مشغول به تحصیل است، همچنین در حدود 30 طلبه که در ادارات و سازمان‌ها اشتغال دارند به صورت غیر حضوری در حوزه علمیه استان به تحصیل مشغول هستند.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز 200 طلبه در حوزه علمیه آذربایجان غربی پذیرش خواهند شد، تصریح کرد: در حال حاضر از 300 نفر برای حضور در دوره اختبار و تثبیت دعوت به عمل آمده است که از این میان 200 نفر برای ادامه تحصیل و حضور در حوزه های علمیه پذیرش و تثبیت خواهند شد.

حجت الاسلام عبدی فام ابراز داشت: در میان مدارس علمیه استان تنها سه مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه، امام صادق (ع) نقده و امام علی (ع) سلماس در طرح نظام جدید حوزه علمیه حضور دارند و تحصیل طلاب این مدارس با نظام جدید حوزه علمیه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در کشور 6 مدرسه علمیه قرآنی وجود دارد که به فعالیت های قرآنی در حوزه حفظ اشتغال دارند، گفت: مدرسه علمیه سلماس از جمله این 6 مدارس قرآنی کشور است که در برنامه حفظ قرآن کریم فعالیت دارد و توانسته است در این میان خوش بدرخشد./854/ت302/ب1

ارسال نظرات