۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۱۷۵۴۴
پدر شعر آیینی:

قلم و زبان شاعران آیینی یاری‌گر دین خدا است

مجاهدی با اشاره به اینکه برخی شعر آیینی را مایه تحقیر می دانند، گفت: همه باید بدانند که این نوع حرکت های ناشایست نوعی لجام گسیختگی فرهنگی است.
هفتمین جشنواره سراسری شعر بسیج در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدعلی مجاهدی در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره شعر بسیج در تالار شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم و باید یاد و خاطره آنها را گرامی داریم، گفت: پیامبر اکرم(ص) در اوایل بعثت در رابطه با شعر سه اقدام کردند که عبارت از اقدامات حذفی، تنزیهی و تشویقی است.

سه اقدام پیامبر اکرم در عرصه شعر

پدر شعر آیینی کشور به اقدامات حذفی پیامبراکرم(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان در این عرصه درصدد حذف تمامی اشعاری که فاقد جنبه های ارزشی بود، برآمدند که از آن میان می توان به معلقات سبعه اشاره کرد.
وی با بیان اینکه هر شعری در اسلام قداست ندارد، عنوان کرد: جایگاه شاعران آیینی از دیدگاه پیامبراکرم(ص) هم رتبه کسانی است که با شمشیر در راه خدا جهاد می کنند؛ بنابراین قلم و زبان شاعران آیینی نیز به منزله یاری دین خدا است.

مجاهدی با اشاره به فوت مرحوم شکوهی از شاعران آیینی کشور ابراز داشت: برخی افراد کوته نظر گفته اند «چرا گفتند آقای شکوهی شاعر آیینی است و با این حرف شأن وی را پایین آورده اند»؛ این یک نگاه فاسد و مشکل دار است.

جایگاه شاعران آیینی در دیدگاه معصومین

دبیر علمی هفتمین جشنواره شعر بسیج خطاب به اهانت کنندگان به شعر آیینی تصریح کرد: باید به این افراد گفت که امام صادق(ع) می فرمایند «کسی که برای ما را با شعری مدح کند و مؤمن باشد خداوند برای او شهری در بهشت بنا می کند که هفت مرتبه از دنیا وسع تر باشد و همه ملائک مقرب و انبیای الهی به زیارتش می روند».

وی در پایان خاطرنشان کرد: جای بسی تأسف است که در مملکت شیعی برخی افراد شعر آیینی را مایه تحقیر می دانند؛ همه باید بدانند که این نوع حرکت های ناشایست نوعی لجام گسیختگی فرهنگی است./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات