۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۱۷۴۹۵
امام جمعه موقت قزوین:

زنده نگه داشتن شعائر الهی نشان دهنده تقوای جامعه دینی است

حجت الاسلام قابل گفت: زنده نگه داشتن انقلاب و شعائر الهی بسیار ارزشمند بوده و نشان دهنده تقوای جامعه دینی و اسلامی است، قرآن می فرماید هر کس شعائر الهی را بزرگ بدارد، انسان متقی و باتقوا خواهد بود.
حجت الاسلام علی قابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی قابل امام جمعه موقت قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی و رعایت نظم در امور با اشاره به کلام امیرمومنان(ع) پیرامون تقوا گفت: آن حضرت می‌فرمایند ای مومنان در خلوت هم از خداوند بترسید آن کسی که در خلوت شما را مشاهده می‌کند او خدا است و همین مشاهده کننده در روز قیامت محاکمه کننده است.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته گذشته افزود: یکی از مناسبت‌ها سالروز تاسیس نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بود که وظیفه دارد تمام مناسبت‌هایی را که با عنوان یوم الله نامگذاری شده است زنده نگه دارد و ارزش‌ها را به مردم انتقال دهد.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی با پیروزی خود هویت و محتوای خود را به روشنی دست آورد اظهار کرد: زنده نگه داشتن انقلاب و شعائر الهی بسیار ارزشمند بوده و نشان دهنده تقوای جامعه دینی و اسلامی است قرآن می فرماید هر کس شعائر الهی را بزرگ بدارد آن انسان متقی و باتقوا خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به فرمان تاسیس نهاد تبلیغات اسلامی از جانب امام راحل خاطرنشان کرد: نهاد تبلیغات اسلامی نهادی است که به دستور و امر امام راحل تاسیس و به فرمان رهبر معظم انقلاب ادامه پیدا کرده و نماینده امام و رهبری هم چنان بر طریق و راه این نهاد نظارت دارد.

حجت الاسلام قابل در ادامه با اشاره به مناسبت کشتار طالبان و داعش در حمله به مردم منطقه‌ای از افغانستان ابراز کرد: مناسبتی را که در این روزها بسیار دلخراش و دردناک بوده و سزاوار است که به آن اهمیت دهیم کشتار جمعی از مردم شیعه و مظلوم منطقه‌ای از افغانستان به دست ظالمان و متجاوزان داعش و طالبان است که نشان از خباثت وهابیت و توطئه استکبار دارد.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت تاکید کرد: پیروزی‌های جبهه مقاومت در لبنان و سوریه و عراق حاکی از این امر است که به فضل خداوند متعال طومار زندگی داعش و سرسپردگان به آمریکا و وهابیت خبیث در این منطقه در هم پیچیده شده و مردم مسلمان آن از رنج و عذاب نجات پیدا کنند.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به سوگند دولت دوازدهم تصریح کرد: دولتمردان و خدمتگزاران این مردم باید بدانند تمام پست ها و مسؤولیت هایی را که بر عهده می‌گیرند امانت است باید قدر این امانت دانسته شود و برای بزرگداشت و تقویت ارزش‌ها حرکت و تلاش کرد.

وی در پایان گفت: هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار را به تمام خبرنگاران تبریک گفته و خدمات تمام خبرنگارانی را که قلمی پاک داشته و تلاش دارند که همواره حقیقت به درستی و بدون کاستی به مردم منتقل شود ارج گذاشته و از خداوند منان برای آنان توفیق روزافزون را طالب هستیم./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات