۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۵۱۷۴۰۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری: 

فقه شیعه به برکت حوزه های علمیه پویا است

حجت الاسلام والمسلمین هریسی گفت: فقه شیعه بر خلاف برخی از مذاهب اسلامی همواره پویا بوده و با تحولات روز جامعه همخوانی داشته است.
آیت الله هاشم زاده هریسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در جریان بازدید از مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلول‌های بنیادی تبریز اظهار داشت: شناخت حقایق هستی در هر زمان شگفتی و آگاهی بشریت نسبت به خلقت را افزایش داده است.
وی با بیان این‌که جهان خلقت، همه نشانه‌های قدرت و عظمت پروردگار متعال است، افزود: جهان هستی نشان از حکیم بودن خالق است و علم پزشکی در آزمایشگاه ها تنها توانسته به بخش کوچکی از آن دست یابد، امروز شاهدیم که برخی از آیات قرآنی پس از 1400 سال از نزول این معجزه رسول اکرم(ص) با علم پزشکی یکی پس از دیگری اثبات می شوند.
این استاد حوزه و دانشگاه تفکر و تعمق در نظام خلقت و جهانی هستی را مایه خداشناسی دانست و گفت: علم پزشکی همواره هدایتگر انسان به سوی خداشناسی است، می‌توان با تدوین کتاب های علمی، توضیح کامل موضوعات پیچیده و نیز تعامل با فقها و متخصصان حوزوی، راه را برای توسعه علم پزشکی و رفع موانع مهیا کرد. 
وی با بیان این‌که فقه شیعه بر خلاف برخی از مذاهب اسلامی همواره پویا بوده و با تحولات روز جامعه همخوانی داشته است، ادامه داد: بعد از بررسی برخی از مسائل پزشکی همچون اهدای جنین از لحاظ دینی و شرعی و از طرفی توجیه علمی و بیان شرایط آن، می توان این موضوع را در مجلس و از طریق قانونی پیگیری کرد.  
همچنین جعفر محسنی، سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در سخنانی با ارایه گزارشی از فعالیت مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلول‌های بنیادی تبریز اظهار داشت: جهاد دانشگاهی، نهادی انقلابی و پایبند به همه اصول و ارزش های دینی و اخلاقی است.
وی با بیان این‌که در این مرکز درمانی در رابطه با احکام و اصول اهدای جنین، به فتواهای مراجع بسنده کرده ایم اما در قوانین وضع شده کشور، راه حلی برای آن تعیین نشده است، افزود: امیدواریم در مجلس، این امر تبدیل به قانون واحدی شود تا همه موسسات درمانی بتوانند به آسانی به درمان بیماران خود بپردازند./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات