۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۵۱۷۳۵۳
امام جمعه خاش:

مسؤولان فرهنگی کشور غفلت و خطا را کنار بگذارند

حجت الاسلام دهقان گفت: با گذشت قریب به ۴۰ سال از عمر انقلاب، ما مراحل آزمون و خطای بسیاری را طی کرده‎ایم؛ بنابراین این عزیزان غفلت و خطا را کنار گذاشته و در رابطه با تقویت و اشاعه فرهنگ دینی و اجتماعی در جامعه تصمیم‌گیری کنند.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه خاش

حجت الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه خاش در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، با تأکید بر اینکه فعالیت وزارت ارشاد در بخش هایی متناسب با فرهنگ و سنت ایرانی اسلامی نبوده است گفت: این نهاد باید به عنوان سدی محکم در برابر تهاجم فرهنگی غرب عمل کند تا کشور ما الگویی برای ملت‌های اسلامی و حتی کشورهای غربی باشد.

وی با اشاره به اینکه تفکرات جناحی دولت‌ها همواره به سیاست‌های اصلی ارشاد ضربه وارد می‌کند اظهار داشت: این جناح‌بندی‌ها تیشه به ریشه مبانی اسلامی و انقلابی ما می‌زند و جامعه را از فرهنگ اصیل ایرانی دور کرده و درگیر مسائل حاشیه ای می‌کند.

حجت الاسلام دهقان در ادامه افزود: هر دولتی باید در راستای برجسته کردن سبک زندگی اسلامی یک سیاست ثابت، قوی و مقتدر را به کار گیرد.

امام جمعه خاش با بیان اینکه تحقق مدینه فاضله نیازمند توجه به سبک زندگی اسلامی است گفت: وزارت ارشاد باید زندگی اسلامی را در تار و پود جامعه نهادینه کند.

وی بیان کرد: این فرهنگ قرآن و عبادت است که مردم را به سوی انجام فریضه‌های الهی سوق می‌دهد که تنها همین می‌تواند کارساز باشد و زمینه اعتماد، صداقت، محبت و دوستی را در اجتماع به وجود آورده و جامعه انسانی را به دنبال بیاورد.

امام جمعه خاش خطاب به هنرمندان و مسؤولان فرهنگی کشور تصریح کرد: با گذشت قریب به 40 سال از عمر انقلاب، ما مراحل آزمون و خطای بسیاری را طی کرده‎ایم؛ بنابراین این عزیزان غفلت و خطا را کنار گذاشته و در رابطه با تقویت و اشاعه فرهنگ دینی و اجتماعی در جامعه تصمیم‌گیری کنند./۸۳۱/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات