۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۵۱۷۳۴۹
مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان:

معارف ناب قرآن کاملترین دستور زندگی بشریت است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت: درک حقیقی مفاهیم قرآن، تمسک واقعی به کلام وحی و اشاعه معارف ناب قرآن به عنوان کامل ترین و بهترین دستور زندگی بشر در جامعه است.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام علیرضا صابریان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان در مراسم افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات قران کریم استان سمنان که پیش از ظهر امروز به میزبانی زینبیه اعظم و آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) شهرستان دامغان برگزار شد با اشاره به اینکه بهره گیری و استفاده از معارف قرآن کریم سعادت دنیوی و اخروی انسان را تأمین می‌کند، اظهار داشت: آیات کلام الله مجید بهترین هدایتگر آدمیان به سمت رشد و تعالی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان با تأکید بر ضرورت درک و فهم مفاهیم بلند قرآن مجید و انس و الفت با این معجزه الهی، تأکید کرد: درک حقیقی مفاهیم قرآن و تمسک واقعی به کلام وحی معنایش گسترش و اشاعه معارف ناب قرآن به عنوان کامل ترین و بهترین دستور زندگی بشر در جامعه است.

وی تمسک به خاندان عصمت و طهارت و ائمه معصومین(ع) را از سفارشات مؤکد آیات قران عنوان و خاطر نشان کرد: همه مسلمانان و شیعیان با توجه بیشتر به قرآن و مفاهیم انسان‌ساز آن پیوند خود را با اهل بیت(ع) تحکیم بخشند و آیات آن را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.

حجت الاسلام صابریان با بیان اینکه پس از گذشت بیش از هزار و 400 سال از نزول آیات روح بخش قرآن کریم کسی نتوانسته کلام و آیه‌ای هم‌تراز کلام وحی بیاورد، اضافه کرد: تعالیم قرآن مجید در همه زمینه‌ها از سبک زندگی تا مسائل اجتماعی و بایدها و نبایدهای زندگی انسانی همگی با عقل سازگار است و هر انسان عاقلی آنها را به گوش جان پذیرا می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم، رقابت های معنوی و قرآنی یکی از بهترین روش‌ها برای ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه بویژه بین نسل جوان و نوجوان دانست و خاطر نشان کرد: بهره‌گیری از آیات سعادت بخش وحی بهترین راه برای پیمودن درجات عالی در دنیا و نیل به سعادت جاودان آخرت است./977/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات