۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۱۷۳۳۶
امام جمعه ریگان:

نگاه مسؤولان به فرهنگ باید فراجناحی باشد

امام جمعه ریگان گفت: در بحث فرهنگ و ارشاد و همچنین مسائل فرهنگی، نگاه دولتمردان و مسؤولان باید نگاه فرا جناحی بوده و متکی بر خط وخطوط سیاسی، مرزهای سیاسی و جناحهای سیاسی نباشد.
امام جمعه ریگان

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی، امام جمعه شهرستان ریگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: ما باید به سخنان مقام معظم رهبری گوش فرا دهیم و از آنها در تمام امور جامعه استفاده کنیم، از این رو مقام معظم رهبری می فرمایند: فرهنگ چیزی است که من حاضر هستم جان خود را در راه آن فدا کنم.

وی افزود: امروزه ما در جنگ نرمی حضور داریم که تمام هجمه های دشمن، هجمه های فرهنگی است، لذا دولتمرادن و مسوولان و همچنین وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی که نقش مهمی در مسائل فرهنگی کشور دارد با برنامه ریزی می تواند آسیبهای فرهنگی را شناسایی کند و در مقابل آن هجمه های دشمن که علیه کشور، جوانان و انقلاب ما انجام می دهد بایستد و مقابله به مثل کند و پاسخ آنها را بدهد.

امام جمعه ریگان تصریح کرد: در بحث فرهنگ و ارشاد و همچنین مسائل فرهنگی، نگاه دولتمردان و مسوولان باید نگاه فرا جناحی باشد و نگاه آنها به خط وخطوط سیاسی، مرزهای سیاسی و جناحهای سیاسی نباشد، همچنین بعضی از امور که بسیار در جامعه مهم هستند متاسفانه درآخرین اولویتها قرار دارند.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی ادامه داد: امیدواریم دولت دوازدهم اولویتهای دسته اول را پیگیری کند، از این رو پخش آموزه های دینی در سینما باید اولویت اول دولتمردان و وزرا باشد، همچنین هنرمندان ما باید درتمام امور جامعه کمک کنند تا درعرصه هنر و فیلم بتوانیم آموزه های دینی و سبک زندگی اسلامی را در منتشر کنیم.

وی اظهار داشت:  امروزه ما در بحث سیره و زندگی شهدا کم کاری کرده ایم، از این رو هنرمندان سینما جامعه ما باید به این سمت رو بیاورند و سیره، زندگی و فضائل اخلاقی شهدا را در جامعه پخش کنند تا مردم در زندگی خود استفاده و نتیجه این کار را در زندگی خود مشاهده کنند.

امام جمعه ریگان خاطر نشان کرد: در جامعه ما کسی با شاد بودن مردم مخالف نیست از این رو شاد بودن ما باید از آن دسته ای باشد که دین به ما آموزش داده است، بنابراین اجرای کنسرت در جامعه اولویت دسته اول نیست.

حجت الاسلام رنجبرماهانی بیان کرد: زمانی جامعه شاد است که مشکلات اقتصادی و فرهنگی در جامعه از بین برود و همچنین تا زمانی که ما بخواهیم شادی موقت را به جامعه القا کنیم این شادی زود گذر است و به سرعت از بین می رود، ما باید شادی های مداوم را به جامعه تزریق کنیم و این موضوع باید جزء سیاست های دولت دوازدهم در بحث فرهنگ باشد./866/ت۳۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات