۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۵۱۷۳۲۷

چند خبر کوتاه از استان کرمان

برگزاری مراسم عقد دو زوج جوان همزمان با دهه کرامت در امام زاده اسیری بم، آموزش 3 هزار قرآن آموز طی شش سال گذشته در جیرفت، برگزاری مراسم روز خبرنگار در امامزاده محمد کرمان و فرهنگی بازنشسته کرمانی ملک خود را وقف ایتام کرد از عناوین برخی از اخبار در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، مهدی امیری سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم  به برگزاری برنامه های جشن دهه کرامت در جوار امامزادگان این شهرستان اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه های متعدد فرهنگی متناسب با این ایام در آستان 3 امامزاده عظیم الشان برگزار شد و همزمان با دهه کرامت و ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مراسم عقد دو زوج جوان در در آستان امام زاده علی بن حسن مثنی (ع) معروف به اسیری برگزارشد.

وی تصریح کرد:  از ابتدای سال جاری تا کنون مراسم عقد  12زوج جوان در امامزاه برگزارشده است و ازدواج یکی از سنت های حسنه دین مبین اسلام و سفارش شده پیامبرگرامی اسلام است که برپایی این سنت حسنه در فضای معنوی اماکن متبرکه و امام زادگان چند سالی است مورد توجه مردم شهرستان بم قرار گرفته است.

آموزش 3 هزار قرآن آموز طی شش سال گذشته در جیرفت

محمد محمدی فر سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت گفت: طی شش سال برگزاری کلاسهای طرح تربیت حافظان قرآن کریم بیش از 3هزار نفر در کلاسهای این طرح قرآنی شرکت کردند.

وی از آغاز ثبت نام کلاسهای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در این شهرستان خبر داد و افزود:  این طرح قرآنی امسال برای ششمین سال متوالی در 30 حوزه و پایگاه قرآنی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد برگزار می شود.

محمدی فر بیان کرد: این طرح ملی از اهداف مهم سیاستهای راهبردی سازمان اوقاف مبنی بر تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم در کشور است.

وی از تفاهم نامه همکاری جذب قرآن آموز با اداره آموزش و پرورش، کمیته امداد و اداره زندانهای شهرستان خبر داد و گفت: طی شش سال گذشته بیش از 3 هزارقرآن آموز در کلاسهای این طرح شرکت کردند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت با اشاره به جزئیات برگزاری کلاسهای این طرح گفت: 40مربی مجرب و آموزش دیده کار تدریس کلاسهای این طرح را عهده دار هستند و علاقمندان جهت ثبت نام در کلاسهای قرآنی می توانند به ادره اوقاف شهرستان مراجعه کنند .

وی در پایان با اشاره به صادر شدن 584 گواهینامه پایان دوره در مرحله پنجم کلاسهای این طرح تصریح کرد:  آزمون پایانی مرحله ششم اسفند ماه امسال به دو صورت شفاهی و کتبی برگزار می شود.

برگزاری مراسم روز خبرنگار در امامزاده محمد کرمان

علیرضا رزم حسینی در نشست صمیمی با مدیران و خبرنگاران صدا و سیمای مرکز کرمان که در محل امامزاده محمد (ع) برگزار شد افزود: حرفه خبرنگاری و سه اصل مورد تاکید در این عرصه از جمله سرعت، صحت و دقت از مواردی است که باید همواره مد نظر باشد و این سه اصل امر در حوزه فضای مجازی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده دنیا بر اساس خبر اداره می شود، گفت: بسیاری از کشورها به بنگاه های بزرگ خبری متصل هستند.
استاندار کرمان با اشاره به طرح موضوع ایران هراسی در دنیا، گفت: با اقدمات رسانه ای انجام شده، امروز همه می دانند که ایران اسلامی در خط مقدم مبارزه با تروریسم است و این امر حاصل اقدامات مقتدرانه جمهوری اسلامی است.
وی از همه خبرنگاران استان کرمان تقدیر کرد و گفت: در این دولت خبرنگاران استان کرمان در تمامی عرصه ها و در هر ساعات از شبانه روز و در شرایط مختلف آب و هوایی در صحنه حضور داشتند و این به معنای تبلیغ خدمات نظام و تقویت بنیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان نیز در این آئین گفت: شهید صارمی اولین خبرنگار شهید نبوده و بی شک آخرین خبرنگار شهید نیز نخواهد بود؛ زیرا خبرنگاران عرصه پرخطر خبر را انتخاب کرده اند.
احمد علیرمضانی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز بسیاری از همکاران خبرنگار ما در مناطق پرخطر از جمله در بین مدافعان حرم در حال خدمت گزاری هستند.
وی با بیان اینکه اخبار منتشر شده همواره مخالفان و موافقانی را دارد، گفت: خبرنگاران ایران اسلامی از آنجا که به آرمان خود اعتقاددارند با حداقل ها نیز در مسیر نورانی خبر رسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش صادقانه ای دارند.

فرهنگی بازنشسته کرمانی ملک خود را وقف ایتام کرد

 حجت الاسلام محمود یوسفی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک کرمان گفت: "اقدس شهسواری " بانوی خیراندیش و فرهنگی بازنشسته اداره آموزش و پرورش واحد آپارتمانی خود را در شهرک مطهری کرمان وقف کرد.

وی ضمن قدردانی از نیت این بانوی نیکوکار با اشاره جزئیات مورد وقف مذکور تصریح کرد: واقف در متن وقف نامه نیت خود را کمک به مخارج ایتام و امور بر قرار داده است.

حجت الاسلام یوسفی مساحت ملک را 88 متر مربع و ارزش آن را مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری 3 مورد وقف جدید در حوزه موقوفات این شهرستان ثبت شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه یک کرمان راه حل بسیاری ازمشکلات جامعه را ایجاد وقف های نوین و منفعتی ذکر کرد و گفت: با ترویج و تغییر رویکرد در نیت وقف های سنتی و مشاوره لازم به واقفین خیر اندیش، وقف می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه باشد./۹۷۰۹/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات