۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۵۱۷۲۷۲
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد مطرح کرد؛

ضرورت برنامه‌ریزی ویژه روحانیان برای افزایش حضور جوانان در نمازهای جماعت

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به حضور کمرنگ جوانان در صفوف نماز، گفت: باید روحانیان برای افزایش حضور جوانان در نمازهای جماعت برنامه‌ریزی ویژه داشته باشند.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در جمع ائمه جماعات ادارات، با بیان اینکه نماز بهترین بازدارنده گناه است، افزود: برای هر فرد اقامه صحیح نماز در پیشگاه حق است که در آینده او را از فحشا و منکر بازمی‌دارد.

وی اضافه کرد: نماز از ارکان اصلی اسلام بوده و در این دین الهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به‌گونه‌ای که تمامی احادیث و روایات ما بر اقامه و ترویج آن تأکید دارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی بجنورد افزود: نماز مصداق کامل و عینی ذکر و یاد خدا است و خداوند در این خصوص می‌فرماید: هرکس از ذکر من اعراض کند و روی برگرداند زندگی سختی خواهد داشت.

حجت الاسلام هدایتی با اشاره به اهمیت برپایی نماز، گفت: باید با اهتمام و جدیت برای ترویج نماز تلاش کرد و آموزش‌های لازم در این زمینه برای تمام سنین در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: در این راستا باید تمامی ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف استان برای تهیه امکانات لازم و ایجاد شرایط مطلوب بسیج شوند و با اتحاد همگانی قدم بردارند تا روح مقدس نماز در نسل آیندگان حفظ شود.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: آسیب‌شناسی نماز در نمازخانه‌ها به‌ویژه در ادارات بر عهده روحانیان است و آنها باید با تلاش مضاعف، برای رفع حضور کمرنگ جوانان در صفوف نماز، ایجاد جذابیت کرده و آنها را با شیوه‌های مختلف به اقامه نماز تشویق کنند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد گفت: باید روحانیان برای افزایش حضور جوانان در نمازهای جماعت برنامه‌ریزی ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه نماز تعالی‌بخش زندگی است، اضافه کرد: زندگی متعالی و به تعبیر قرآن کریم حیات طیبه از چند شاخصه ازجمله هدفمندی متعالی، قانون و نقشه راه مطمئن، راه روشن، رهبر راه پیموده و شناخت رهزنان تشکیل شده است؛ به‌گونه‌ای که هدف شناسی، شناخت راه، رهبر شناسی، راه‌شناسی و رهزن شناسی مجموعه شاخصه‌های یک زندگی متعالی است.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: نماز در آیین اسلام همه این مؤلفه‌ها و شاخصه‌ها را دارد؛ به همین دلیل نماز می‌تواند سبک زندگی متعالی را همراه با تعالی فرهنگی نشان دهد و ترسیم کند./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات