۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۱۷۲۶۷
معاون پژوهش حوزه علمیه استان ایلام:

حجاب و عفاف عامل ترقی و پیشرفت زنان در جامعه است

معاون پژوهش حوزه علمیه استان ایلام گفت: حجاب برای زن یک مصونیت است؛ اما متاسفانه عده ای در تلاش هستند تا با وارونه جلوه دادن حقیقت حجاب و عفاف آن را به عنوان محدودیت و عامل دست و پا گیر بودن معرفی کنند.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدحسین سلیمی، معاون پژوهش حوزه علمیه استان ایلام، امروز در کلاس های تابستانی اخلاق که برای عموم بانوان در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا اطهر(س) برگزار شد اظهار داشت: مساله حجاب یا نگاه به نامحرم که در اسلام این همه در مورد آن تاکید شده و روایات و آیات قرآن و بحث های بسیاری در باره آن مطرح است در واقع یک مقدمه ای است برای اینکه از رشد سلول خطرناکی که به غده ویرانگری تبدیل خواهد شد در جامعه جلوگیری کند و از یک بیماری و بلای کشنده و نابود کننده در جامعه پیشگیری کند که آن بلا همان فساد و فحشا و بی بندوباری است.

وی افزود: دشمنان ما با تبلیغاتی که علیه حجاب دارند مثل موریانه عمل می کنند و می خواهند انقلاب و اجتماع و ارزش های ما را پوک و خالی کنند و اگر مردان و زنان مراقب حجاب و عفاف و پوشش خود و زنان و دختران خود نباشیم دشمن فرصت را غنیمت می شمارد و از این حربه برای نابود کردن اسلام و انقلاب مان نهایت استفاده را خواهند کرد.

حجت الاسلام سلیمی خاطر نشان کرد: در اسلام بین مرد و زن حجاب وجود دارد و  ما منکر این امر نیستیم، این در واقع حکمتی دارد اینکه می گویند چنانچه زن و مردی در اتاق هستند که پرده کشیده و در بسته است این حرام است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان ایلام تصریح کرد: این یک معنای عمیق و حکیمانه دارد همه به عنوان یک مرد و یک زن اگر به خودشان مراجعه کنند، تصدیق می کنند که این حکم، حکم درستی است و کسی نمی تواند منکر شود و بگوید این حکم درستی نیست.

وی ادامه داد: این که می گویند زن آرایش کرده و با زینت جلوی مردان ظاهر نشود حکم درستی است در حالیکه فرهنگ غربی درست برعکس و ضد اسلام است و می گوید زن خودش را به بهترین نحوی که می تواند زیبا کند حتی زیباییهایی که ندارد به خودش بچسباند و خیلی از این وسایل آرایشی برای دادن زیبایی های مفقود به یک زن فاقد آن زیبایی ها است.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه امروزه دشمن بیان می کند که حجاب با حقوق و آزادی زن منافات دارد، گفت: مساله حجاب هیچ ربطی به حقوق و آزادی ندارد، حجاب یک امر واجب و ضروری برای زن و مرد است که هر کدام باید به نحوی این محدودیت را رعایت کنند زیرا با شکسته شدن حجاب همان بلایی سر انسان خواهد آمد که امروز در محیط های غربی با سوء استفاده از زن شاهد آن هستیم.

این مدرس حوزه تاکید کرد: دنیای غرب در ورطه نابودی قرار گرفته و خانواده امروز در آنجا هیچ مفهومی ندارد و جنایات و آمار تجاوزهایی که امروز منتشر می شود همه مولود عدم رعایت حد و حدود بین زن و مرد است.

وی ابراز داشت: حجاب برای زن یک مصونیت است اما متاسفانه عده ای در تلاش هستند تا با وارونه جلوه دادن حقیقت حجاب و عفاف آن را به عنوان محدودیت و دست و پا گیر بودن معرفی کنند.

حجت الاسلام سلیمی در پایان عنوان کرد: حجاب و عفاف عامل ترقی زن در جامعه خواهد شد و سبب تحکیم بنیان خانواده و به سلامت جامعه کمک می کند؛ به همین دلیل باید همه تلاش کنیم تا این فرهنگ ناب و پاک را در جامعه نهادینه کرده و شبهاتی که پیرامون آن است را پاسخ دهیم./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات