۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۱۷۲۲۹
معاون فرهنگی نماز جمعه رفسنجان:

وزارت فرهنگ و ارشاد باید فرهنگ اسلامی را در جامعه پیاده کند

معاون فرهنگی نهاد نمازجمعه رفسنجان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد با توجه به نام و سیطره اصلی خود بر جامعه اسلامی باید فرهنگ اسلامی را در جامعه پیاده کند و اگر با مشکلی مواجه شد مردم را ارشاد کند.
 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حجت الاسلام محمدعلی صالح نیا، معاون فرهنگی نهاد نماز جمعه شهرستان رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چند وظیفه اصلی و اساسی دارد، از این رو درکنار بسیاری از وزارتخانه ها، ارگانها و بعضی از نهادها، ملزم است که مراسم حج را با آرامش کامل برگزار کند و سعی کند تعالیم اصیل نبوی را به حجاج آموزش دهد تا در کاروانها مشکلی ایجاد نشود.

وی افزود: همچنین وزارت ارشاد باید فرهنگ حج را که امروزه مورد هجوم قرار گرفته است در جامعه اسلامی بازسازی کند متاسفانه عده ای امروزه به دلیل عملکرد بد دولت سعودی مساله حج را به حاشیه می برند، بنابراین وزارت فرهنگ وظیفه دارد مجددا چهره حقیقی حج را به مردم جامعه اسلامی به خصوص مردم ایران نشان دهد.

معاون فرهنگی نماز جمعه رفسنجان تصریح کرد: در چند ساله اخیر متاسفانه شاهد این هستیم که فرهنگ غرب از فرهنگ اسلام پیشی گرفته و فرهنگ ناب و اصیل اسلامی در حاشبه قرار گرفته است.

 حجت الاسلام صالح نیا ادامه داد: براین اساس وزارت فرهنگ و ارشاد با توجه به نام و سیطره اصلی خود بر جوامع اسلامی باید فرهنگ اسلامی را در جامعه پیاده کند و اگر با مشکلی مواجه شد آنها را ارشاد کند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عملکرد بسیار خوبی را در این دو زمینه نداشته است، بنابراین اگر با قوت وارد بعضی از تهاجمات فرهنگی غرب شود قاعدتا انصار حزب الله و تمامی جوامع اسلامی به خصوص افرادی در ایران که صاحب تفکر هستند از آن حمایت می کردند تا در مقابل فرهنگ غرب ایستادگی کند.

حجت الاسلام صالح نیا در پایان گفت: مردم به دنبال افرادی هستند که آرامش را در جامعه تقویت و به مردم خدمت کنند و همچنین با همفکری و همزبانی یکدیگر مشکلات را حل کنند./866/ت۳۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات