۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۱۷۲۰۷
آیت الله مقتدایی:

تنها به امور عبادی در حج اکتفا نشود/ ثمره موسم حج یکپارچگی و هماهنگی امت اسلامی است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، ثمره موسم حج را یکپارچگی و هماهنگی امت اسلامی دانست و گفت: این اجتماع الهی می تواند تعامل، گفت وگو، هماهنگی و اتحاد مسلمین را در پی داشته باشد.
آیت الله مقتدایی

آیت الله مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ظرفیت عظیم موسم حج برای ایجاد وحدت و اتحاد در بین امت اسلامی گفت: فریضه حج یکی از واجبات مهم اسلامی و از ارکان دین مبین اسلام به شمار می رود.

وی افزود: ویژگی فریضه حج این است که عده بسیاری از مسلمانان جهان را در بیت الله الحرام جمع می کند و آن ها با وحدت، اتحاد، برادری و دوستی اجتماع می کنند؛ این اجتماع الهی می تواند تعامل، گفت وگو، هماهنگی و اتحاد مسلمین را در پی داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که حج تأثیر ویژه ای در تشکیل امت واحده اسلامی دارد، اظهار داشت: حضرت امام با پیش بینی حکیمانه ای که داشتند حج را همایش و نمایشی برای وحدت امت اسلامی مطرح کردند.

وی ادامه داد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب توصیه کردند که برای فریضه حج تنها به امور عبادی اکتفا نشود بلکه مشکلات مسلمین و امت های اسلامی را مطرح کنند و با وحدت مسلمین راه حلی برای آن ها بیندیشند و عملی کنند.

آیت الله مقتدایی، ثمره موسم حج را یکپارچگی و هماهنگی امت اسلامی دانست و ابراز داشت: خوشبختانه مسلمانان به ویژه ملت عزیز، شریف و انقلابی ایران از این اجتماعات الهی استفاده های خوبی داشتند و مطالبی را به برادران اسلامی خود بیان می کردند که بسیار اثرگذار بود و تأثیر ویژه ای در روابط عمومی داشت.

وی عنوان کرد: خداوند متعال را شکر می کنیم که امسال زمینه تشرف زائران بیت الله الحرام به سفر حج فراهم شد، واقعا خسارتی برای مردم بزرگ ایران بود که از این خیر بزرگ محروم باشند به ویژه آن هایی که مستطیع بودند و سال ها انتظار کشیدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: الحمدلله مسؤولان کشور با هوشیاری و مقاومت کامل توانستند سفر حج زائران ایرانی را به سفری که توأم با عزت اسلامی و مسلمین باشند فراهم کنند و خوشبختانه امسال جمعیت خوبی برای سفر آماده شده اند و استقبال خوبی از آن ها صورت گرفت، امیدواریم حج امسال با همین آرامش، عزت و موفقیت خاتمه پیدا کند و ان شاءالله سفری مبارک، مفید و مؤثر برای امت اسلامی باشد./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات