۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۵۱۷۱۹۲
معاون اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین:

غفلت از جهل و نادانی خطرناک‌تر است

معاون اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به خطر غفلت برای انسان، گفت: غفلت برای انسان از جهل و نادانی خطرناک‌تر است؛ زیرا جهل با علم برطرف می‌شود اما غفلت با مدرسه و دانشگاه رفع نمی‌شود.
حجت الاسلام مسیح الله میرزایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام مسیح الله میرزایی، معاون اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین امشب در مسجد زینبیه قزوین با اشاره به بحث غفلت در زندگی گفت: یکی از موانعی که سر راه سعادت بشر قرار دارد غفلت است غفلت این است که انسان نسبت به مسائل اساسی در زندگی‌اش بی‌توجه باشد و به آنچه باید توجه کند توجه نکرده و اهمیت ندهد.

وی در ادامه با اشاره به خطر غفلت برای انسان افزود: غفلت برای انسان از جهل و نادانی خطرناک‌تر است چون جهل با علم برطرف می‌شود اما غفلت با مدرسه و دانشگاه رفع نمی‌شود اگر کسی عالم شود دیگر جاهل نیست اما غفلت بیماری فراگیری است که دامن‌گیر علما هم می‌شود.

معاون اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با اشاره به عوامل غفلت اظهار کرد: یکی از عواملی که ما را به غفلت می‌کشاند تکاثر یا زیاده خواهی است زیاده خواهی ما را به چیزهایی که در سرنوشت و آینده ما هیچ نقشی ندارد مشغول کرده و از امور مهم بازمی‌دارد.

حجت الاسلام میرزایی در ادامه با بیان اینکه زیاده خواهی همواره اختصاص به امور مادی ندارد اضافه کرد: زیاده خواهی گاهی مربوط به امور فرهنگی است به عنوان نمونه کسی می‌خواهد بیشتر مقاله چاپ کند روزنامه داشته باشد صاحب امتیاز مجله باشد و در سمینارها و گنگره‌ها نظریه پردازی کند.

معاون اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با اشاره به عامل دیگر از عوامل غفلت در زندگی انسان خاطرنشان کرد: در قرآن کریم یکی از اموری که موجب غفلت است توجه و دلبستگی به اموال و اولاد معرفی شده است خداوند متعال می‌فرماید مراقب باشید اموال و اولاد شما موجب غفلتتان از یاد خداوند نگردد چرا که آن چیزی که بیشتر موجب غفلت می‌شود اموال و ثروت اندوزی است.

حجت الاسلام میرزایی در ادامه با بیان اینکه نفس ثروت و تلاش برای امرار معاش به تنهایی مذموم نیست تاکید کرد: در منابع دینی و روایی ما تلاش برای امرار معاش بسیار مورد ستایش قرار گرفته است قرآن کریم گروهی از تاجران و کاسبان را نام می‌برد که اهل داد و ستد و تجارت هستند اما کار و تلاش آنها را از یاد خداوند متعال غافل نمی‌کند آنچه که مورد نکوهش است رفتن به دنبال دنیا و فراموشی آخرت است.

وی در پایان گفت: بنا بر گفته قرآن کریم مردانی هستند که تجارت و خرید و فروش آنها را از یاد خداوند متعال باز نمی‌دارد آنچه که مورد نکوهش است این است که رفتن به دنبال دنیا موجب غفلت از خدا و فراموشی آخرت می‌شود چه بسیار بزرگ مردانی بودند که هم اهل کسب و کار بودند و هم اهل توجه به خدا به از این رو اشتغال به حرفه و صنعت نتوانست آنها را از یاد خدا غافل کند./873/پ۲۰۲/ب۱

 

 

ارسال نظرات