۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۱۷۱۷۷
با حضور ‌آیت الله نعیم آبادی:

مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در شهرستان میناب آغاز شد

مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در شهرستان میناب آغاز شد.
قرآن قرآن قرآن قرآن امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم با غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدا در شهر تاریخی میناب در شرق استان هرمزگان آغاز شد که در این آیین معنوی که پخش نوای «کجایید ای شهیدان خدایی خداجویان دشت کربلایی» همراه بود، مدیرکل و کارکنان اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، فرماندار، اعضای شورای اداری شهرستان میناب، علما، فعالان قرآنی و متسابقین نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در حاشیه این آیین با اشاره به اینکه خداوند در قرآن از شهدا به عنوان زندگان عالم نام می برد، گفت: اقتدار، امنیت، آسایش و رفاه کنونی جامعه مرهون جانفشانی های شهداست.

آیین افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم با حضور آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، ابوذر مهدی نخعی فرماندار شهرستان میناب، جمعی از مسؤولان و متسابقین در دانشکده فنی آیت الله خامنه ای میناب برگزار شد.

تلاوت آیانی چند از کلام الله مجید توسط عماد ناصری از قاریان برجسته مینابی و صلوات خاصه امام رضا(ع) آغازگر این مراسم بود.

سپس آیت الله نعیم آبادی به عنوان نخستین سخنران این مراسم پیرامون قرآن و نقش آن در زندگی مطالب مبسوطی را بیان کرد.

وی با اشاره به مشکلات و معضلات فضای مجازی گفت:‌در گذشته به دلیل وسایل ارتباطی محدود، جامعه دچار مشکلاتی در زمنه فضای مجازی رو به رو نبود اما در حال حاضر فضای مجازی و انتشار برخی اخبار بی ریشه و بی اساس و یا تهمت  ودروغ به آبرو و جیثیت برخی افراد لطمه وارد می شود، مواظب باشیم آبروی کسی را در فضای مجازی نریزیم، چرا که آثار آن تا مدت ها در اذهان عمومی باقی می ماند.

آیت الله نعیم آبادی خطاب به فعالان قرآنی حاضر در مراسم گفت: درجات و جایگاه شما با تلاوت قرآن ارتقا می یابد و قدردان این جایگاه باشید.

وی، قرآن را کتاب عمل خواند و افزود: اگر می خواهید بدانید که فردی قرآنی هستید یانه، باید در حطیه عملی به خود نمره بدهید و بسنجید که تا چه اندازه از قرآن و آموزه های قرآنی پیروی عملی می کنید.

در ادامه این مراسم، ابوذر نخعی فرماندار شهرستان میناب، ضمن قدردانی از واگذاری میزبانی این دوره از مسابقات استانی به شهرستان میناب، با بیان اینکه امروز جامعه دچار مشکلات پیچیده ای شده است، تصریح کرد: تنها راه نجات جامعه از آسیب های اجتماعی تمسک به قرآن و سیره اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه با بیان اینکه از میناب به عنوان مهد فرهنگ قرآنی و مذهبی استان هرمزگان یاد می شود به پیشینه میناب در زمینه فعالیت های دینی مذهبی اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته شاخصه های فرهنگی مذهبی «علم گردانی» و «سینه زنی نشسته» به عنوان رسمی اصیل به ثبت ملی رسید.

نخعی راه اندازی کارگاه ساخت یکی از درب های حرم اهل بیت(ع) را بیانگر ارادت مردم شهرستان میناب نسبت به اهل بیت(ع) برشمرد و افزود: توجه به شهرستان ها و تمرکززدایی موجب شناسایی و معرفی ظرفیت های مناطق مختلف می شود./۸۵۱/پ۲۰۲/ب۱

 

 

ارسال نظرات