۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۵۱۷۱۵۷
امام جمعه دامغان:

رشد اخلاقی دانش آموزان محور برنامه‌های آموزش و پرورش باشد

امام جمعه دامغان گفت: آموزش و پرورش باید به دور از مراسم‌های شکلی و آماری با استفاده از کارشناسان، علما و متخصصان امر، خانواده‌ها را از آسیب‌های فضای مجازی، ماهواره و دیگر ابزارهای دشمن برای نفوذ فرهنگی آگاه کنند.
امام جمعه و فرماندار دامغان شورای آموزش و پرورش دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان، امام جمعه دامغان در نشست شورای آموزش و پرورش دامغان که ظهر امروز با حضور فرماندار، مدیران عضو این شورا، رییس و معاونان و کارشناسان اداره آموزش و پرورش دامغان به میزبانی دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: هدف همه تلاش‌ها در مجموعه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت، رشد اخلاقی و انسانی است.

امام جمعه دامغان با ذکر این مطلب که در جامعه امروز با چالش‌های فراوانی به‌ویژه در عرصه فرهنگ روبرو هستیم، اضافه کرد: ظرفیت عظیم آموزش و پرورش باید در مسیر آرمانهای انقلاب اسلامی قرار گیرد، این نهاد تأثیرگذار باید برنامه‌های مدون تری را برای رشد اخلاقی دانش آموزان داشته باشد زیرا با شرایط فعلی قادر به مقابله با آسیب‌ها، ناهنجاری‌ها و چالش‌های نیست.

وی با بیان اینکه طرح عنوان " ولنگاری فرهنگی" در جامعه طی ماه‌های گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی زنگ خطر را بیش از پیش برای ما به صدا درآورده، خاطر نشان کرد: صدور فرمان آتش به اختیار از سوی رهبر فرزانه انقلاب، نشان از ضرورت پرکردن خلاء‌های فرهنگی با اقدامات خودجوش فعالان این بخش و جوانان انقلابی ضمن احترام به قانون دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با اشاره به اینکه خانواده، مدرسه، جامعه و رسانه محل رشد انسان‌ها است و مهمترین این ارکان خانواده است، خاطر نشان کرد: بنیان خانواده در جامعه اسلامی از مهمترین اهداف شبیخون فرهنگی نظام سلطه است و بهترین جایگاه هدایت و هوشیار کردن والدین و خانواده‌ها، مدارس فرزندان آنها و مجامع اولیاء و مربیان است.

امام جمعه دامغان تصریح کرد: آموزش و پرورش باید به دور از مراسم‌های شکلی و آماری با استفاده از کارشناسان، علما و متخصصان امر، خانواده‌ها را از آسیب‌های فضای مجازی، ماهواره و دیگر ابزارهای دشمن برای نفوذ فرهنگی آگاه کنند، بی‌تردید در بخش آموزش خانواده‌ها باید توجه و سرمایه‌گذاری بیشتری کنیم.

آموزش و پرورش دامغان همکاری خود را با دانشکده علوم قرآنی شهرستان استمرار بخشد

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع چالش‌های پیش روی دانشکده علوم قرآنی دامغان بالاخص نداشتن ساختمان تحت تملک این دانشکده پرداخت و اظهار داشت: از اداره آموزش و پرورش شهرستان که ساختمانی را به صورت استیجاری در اختیار این دانشکده قرار داده بود توقع داریم جهت حفظ این ظرفیت قرانی در دامغان نسبت به تمدید اجاره این مجموعه و یا در اختیار قرار دادن مکانی مناسب با توافق طرفین اقدام کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با اشاره به تحصیل قریب به 90 دانشجو از مناطق مختلف کشور در دانشکده علوم قرآنی دامغان این مجموعه‌ را ظرفیتی مهم برای گسترش فرهنگ قرآنی و توانمند سازی استعدادها در این زمینه دانست و خواستار همکاری مسؤولان شهرستان جهت رفع مشکلات این مرکز آموزش عالی به‌ویژه در بخش ساختمان شد.

گفتنی است در پایان این نشست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دامغان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از تلاش‌ها و همکاری تنی چند از خبرنگاران فعال این شهرستان از جمله مسؤول دفتر استانی خبرگزاری رسا در استان سمنان تجلیل و قدردانی کرد./977/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات