۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۱۷۰۹۰
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

ارتباط اندک برخی مداحان با آموزش و مطالعه، مداحی‌ها را ملال‌آور می‌کند

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: ارتباط کم برخی از مداحان با آموزش، مطالعه و تمرین، برخی از مداحی‌ها را ملال‌آور و خسته‌کننده کرده که لازمه برطرف شدن این مشکلات، برگزاری دوره‌های آموزشی است.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در نشست هماهنگی کانون مداحان مرکز خراسان شمالی که با حضور اعضای کانون در محل نهاد تبلیغات اسلامی بجنورد برگزار شد، با قدردانی از زحمات رییس و اعضای کانون مداحان، به تشریح برنامه‌های آینده کانون پرداخت.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن دهه ولایت و جشن‌های ایام آن دهه، برنامه‌هایی پیش‌بینی شده که از آن جمله می‌توان به راهپیمایی هیأت­های مذهبی در روز عید غدیر و برگزاری جشن‌ها و ایستگاه‌های صلواتی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام هدایتی در ادامه اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی مداحان، گفت: به‌روز و مفید بودن مداحی‌ها سبب جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد و هیئات مذهبی می‌شود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی افزود: ارتباط کم برخی از مداحان با آموزش، مطالعه و تمرین، برخی از مداحی‌ها را ملال‌آور و خسته‌کننده کرده که لازمه برطرف شدن این مشکلات، برگزاری دوره‌های آموزشی است.

وی با قدردانی از فعالیت‌های مداحان در ایام دهه کرامت و ایام شهادت امام صادق (ع) شناسایی، ساماندهی و برگزاری دوره‌های آموزشی را مهم‌ترین رسالت کانون مداحان ذکر کرد و از برگزاری دوره آموزشی مداحی در هفته‌های آتی خبر داد.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به فعالیت‌های مختلف کانون مداحان اظهار داشت: این فعالیت‌ها باید با برنامه‌ریزی دقیق مورد بررسی قرار گیرند تا چشم‌اندازی برای آینده و نسل‌های بعدی باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی بجنورد خاطرنشان کرد: برای رسیدن به چشم‌انداز و اهداف فوق نیاز به اطلاعات دقیق است؛ به همین دلیل در این زمینه برای ساماندهی هیأت‌های مذهبی سامانه‌ای به نام «سامانه طوبی» تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: در این سامانه اطلاعات هیأت امنا، مداحان و اعضای هیأت مذهبی در آن ثبت می‌شود و انتظار می‌رود تمامی هیأت‌ها در این زمینه کمال همکاری را داشته باشند و برای ثبت‌نام به این سایت مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: هیأت‌های مذهبی، مداحان، انجمن‌های اسلامی و کانون‌های فرهنگی و تبلیغی می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه طوبی به آدرس اینترنتی http://tooba.tdm-ido.ir/ مراجعه کنند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات