۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۱۷۰۴۵
امام جمعه همدان:

تعلیم و تعلم مقصود اصلی خلقت انسان است

امام جمعه همدان گفت: انسان در همان نخستین ایام آفرینش در کلاس درس هستی با استادی ذات مقدس الهی حاضر شد و نشان می دهد که همه مسائل جنبی و فقط یاد دادن و یاد گرفتن مقصود است.
طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان در مراسم اختتامیه کتابخوانی رضوی که ظهر امروز در تالار فجر برگزار شد با اشاره به اهمیت کتاب خوانی و مطالعه اظهار داشت: انسان برای کتاب خواندن آفریده شده است.

وی افزود: خدواند در قرآن می فرماید که انسان برای تعلیم آفریده شده است و نخستین بار که روح در بدن انسان دمیده شد بلافاصله یاد دادن و یادگرفتن شروع شد و این نشان از اهمیت یادگیری برای انسان است.

امام جمعه همدان گفت: انسان در همان نخستین ایام آفرینش در کلاس درس هستی با استادی ذات مقدس الهی حاضر شد و نشان می دهد که همه مسائل جنبی و فقط یاد دادن و یادگرفتن مقصود است.

وی ادامه داد: آنچه را که خداوند به انسان یاد داد به ملائکه دستور داد ولی ملائکه از اجابت آن عاجز بودند و انسان معلم فرشتگان شد که به حضرت آدم گفتند که اسما الهی رابرای ما بازگوید.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی گفت: کسانی که برای یادگرفتن عمر و جوانی خود را نمی دهند قافیه را باخته اند و مهمترین ابزار یاد دادن و یادگرفتن کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: در روایت است که برخی بعد از مرگ خود ارثی از خود به یادگار گذاشته اند و برخی کتاب و قلم ار او به ارث مانده است و فرمود که آنهایی که علم از آنها به یادگار می ماند اهالی بهشت هستند.

امام جمعه همدان در پایان گفت: دشمنان بشریت آمدند و انسان را اغفال کردند و آهسته آهسته کلاس و درس و یاد دادن و یادگرفتن را از انسان گرفتند و ملت های عقب مانده را عقب نگه داشتند./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات