۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۱۷۰۳۶
امام جمعه اهل سنت خاش تشریح کرد؛

اهمیت «جهاد کبیر» در نجات امت اسلامی از دسیسه دشمنان

امام جمعه اهل سنت خاش جهاد کبیر را راه نجات امت اسلامی از دست دشمنان دانست و گفت: جهاد کبیر نباید شامل تفکرات من درآوردی باشد؛ بلکه باید از مبانی قرآنی نشأت گرفته باشد.
مولوی عبدالستار حسین‌زهی، امام جمعه اهل سنت خاش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی عبدالستار حسین‌زهی، امام جمعه اهل سنت خاش، امروز در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات و اساتید حوزه‌های علمیه که با محوریت «جهاد کبیر» در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی شهید عالی زاهدان برگزار شد گفت: امروز دشمن با نفوذ در بین مذاهب اسلامی توانسته است خط مشی برخی از آنان را تغییر دهد.

وی ادامه داد: با شرایطی که در کشورهای اسلامی منطقه در جهت خدشه دار کردن وحدت و جلوگیری از تقویت مبارزان اسلامی به وقوع پیوست دشمن به بخشی از اهداف خود رسید.

مولوی حسین‌زهی جهاد کبیر را راه نجات امت اسلامی از دست دشمنان دانست و بیان کرد: جهاد کبیر نباید شامل تفکرات من درآوردی باشد بلکه باید از مبانی قرآنی نشأت گرفته باشد.

وی با اشاره به ارکان جهاد کبیر ابراز داشت: تسلیم ناپذیری اهل اسلام در برابر دشمنان، نفوذناپذیری مومنان در برابر کفار، همراه بودن با انسان‌های باخدا، ایفای نقش وحدت گرایانه بین امت توسط علما و عدم پیروی از خواسته های نامشروع کفار از لوازم جهاد کبیر هستند.

امام جمعه اهل سنت خاش با بیان اینکه جهاد کبیر از اصلی ترین مطالبات رهبری از مسؤولان است تصریح کرد: در جهاد کبیر، تشخیص توطئه دشمن نیاز به تخصص دارد که این نقش بر عهده علمای جهان اسلام است؛ تحقق این امر توسط علما نیازمند دو شرط اساسی یعنی قصد تقرب به خدا و برهم زدن نقشه دشمن است.

وی هدف دشمنان را تضعیف ملت، بدبینی آنان به نظام و ایجاد تفرقه توصیف و تأکید کرد: دشمان دست دوستی دراز می‌کنند اما هدف‌شان هرگز تسلیم در برابر اسلام نیست بلکه تحمیل خواسته‌های خود برای تضعیف است؛ آنان هرگز از ما راضی نخواهند شد.

مولوی حسین‌زهی با تبیین نقش علما در سه عرصه جهاد کبیر یعنی فرهنگ، اقتصاد و سیاست افزود: عدم تبعیت از دشمن در فرهنگ باید مورد توجه علما باشد؛ با بصیرتی که علما دارند می‌توان در برابر دشمن قد علم کرد.

وی اضافه کرد: دشمن با طراحی تحریم، قصد ناتوان جلوه دادن کشور را دارد و می‌خواهد با ورود اقتصاد بیمار خود به کشور، مردم را بدبین کند؛ از این رو با تکیه بر درون شناختن استعدادها و اجرای اقتصاد مقاومتی باید با آنان به مقابله پرداخت.

امام جمعه اهل سنت خاش با بیان اینکه علما تنها تبیین‌کننده نیستند گفت: پیامبر هم امامت مسجد را برعهده داشت، هم فرمانده جنگ بود و هم مدیریت سیاسی و اقتصادی داشت؛ عالمان دین نیز باید با رویکرد ایشان سبب پیشرفت اسلام شوند.

وی به حربه‌های سیاسی دشمن اشاره و بیان کرد: دشمن با القای تفکرات ضدانقلابی، تلاش می‌کند تا کشور را منزوی کند، در مجامع بین‌المللی مردم را تحت تاثیر قرار دهد اما علما و مسؤولان در این عرصه باید همدیگر را تحمل کنند، وحدت سیاسی داشته باشند و اختلافات خود را به بیرون نکشانند.

مولوی حسین‌زهی ادامه داد: دشمن تلاش خود را با وارد کردن شبکه‌های اجتماعی غیر قابل کنترل در تغییر باورها و درهم شکستن رسومات ملی از جمله لباس و رواج مشکلات اخلاقی مانند بی‌حجابی افزایش داده و سعی در استحاله فکری دارد تا مردم را منفی‌گرا کند.

وی خاطرنشان کرد: علما با اخلاص، تحمل سختی‌ها، تربیت صحیح دینی، تبلیغ علوم اسلامی و بازسازی علوم انسانی می‌توانند در عرصه کار جهادی و جهاد کبیر فعال باشند و پوزه دشمن را به خاک بمالند./۸۳۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات