۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۵۱۶۹۷۴
امام جمعه رفسنجان:

حج کانون وحدت و مرکز تجمع همه انسان های موحد است

حجت الاسلام رمضانی پور با بیان اینکه حج کانون وحدت مسلمانان جهان است، گفت: حج نه تنها در این زمان؛ بلکه در گذشته بسیار دور همیشه کانون وحدت و مرکز تجمع همه انسان های موحد بوده است.
حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به اینکه حج نقش موثری در ایجاد وحدت و همدلی بین مسلمانان جهان دارد، اظهار کرد: مراسم حج حقیقتی است که در سایه اطاعت و بندگی خدای تبارک و تعالی انجام می گیرد و اکنون زائران خانه خدا در جوار بارگاه ملکوتی پیامبر عظیم الشان اسلام قرار گرفتند تا اعلام برائت خود را از مشرکان که از ارکان توحیدی و واجبات حج است، به عمل آورند.

وی با بیان اینکه حج  یک همایش و کنگره بزرگ محسوب می شود، افزود: حج نه تنها در این زمان؛ بلکه در گذشته بسیار دور همیشه کانون وحدت و مرکز تجمع همه انسان های موحد بوده است و در روز عرفات و عید قربان بزرگ ترین تجمع و وحدت مسلمین جهان شکل می گیرد.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: طواف خانه خدا، برگزاری همایش ها و نشست ها، برخورد زائران خانه خدا در صفوف نماز جماعت همه این موارد می تواند وحدت و همدلی مسلمانان جهان را شکل دهد.

حجت الاسلام رمضانی پور ادامه داد: اگر همه مسلمانان جهان به ویژه دولت های آنان با هم متحد می شدند جلوی بسیاری از ظلم ها و جنایت ها گرفته می شد؛ و جنایتکارانی همچون آمریکا و نوازد نامشروعش اسرائیل جعلی و غاصب پا به میدان نمی گذاشتند.

وی یادآور شد: عربستان به خاطر اینکه امنیت کشور خود را حاصل کند از امکانات نظامی رژیم صهیونیستی استفاده می کند و کمک های مالی خود را برای از بین بردن مقاومت مردم فلسطین به کار می گیرد و اگر سرسپردگی بعضی از سران دولت ها نبود آمریکا و اسرائیل این گرفتاری ها را برای مسلمانان ایجاد نمی کردند.

امام جمعه رفسنجان ابراز کرد: اما مردم مسلمان سایر کشورها اهل بصیرت و ظلم ستیز هستند و حاضرند در مقابل کفر جان فشانی و همکاری کنند؛ اما متاسفانه دولت های آنان حاضر به همکاری و وحدت نیستند و نمی خواهند وحدت در بین مسلمانان جهان شکل گیرد.

 حجت الاسلام رمضانی پور با تأکید بر اینکه حج کانون وحدت مسلمانان جهان است، تصریح کرد: به یاری خدا تاکنون مشکل خاصی برای زائران ایرانی نبوده و من بعد نیز نخواهد بود و امیدواریم حجاج ایرانی با سلامت و امنیت کامل مناسک حج را انجام دهند که این امر دستاوردهای مهم و ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت و هم سبب وحدت دلهای مردم ایران و هم مسلمانان جهان خواهد بود./۹۷۰۹/ت302/ب1

ارسال نظرات