۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۱۶۹۰۰
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی مطرح کرد؛

خبرنگاران مبلغان واقعی فرهنگ

حجت‌الاسلام موسوی نسب با بیان اینکه خبرها سبک زندگی انسان ها را جهت می بخشد، اظهار داشت: اخبار نقش سازنده را در شکل دهی به افکار، برداشت ها و زندگی دنیوی و اخروی مردم ایفا می کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی نسب خبرنگار

حجت الاسلام سید محمدرضا موسوی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه دنیای امروز، دنیای رسانه ها و ارتباطات است، گفت: به هر اندازه ای که اطلاعات و ارتباطات توسعه یافته است، به همان مقدار هم جایگاه و اهمیت «خبر» نیز در زندگی مردم بیشتر شده است تا جایی که می توان گفت مردم شبانه روز خود را با «خبر» آغاز کرده و به پایان می رسانند.

خبر، به سبک زندگی انسان ها جهت دهی می کند

عضو هیأت علمی گروه اخلاق مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه خبرها سبک زندگی انسان ها را جهت می بخشد، اظهار داشت: اخبار نقش سازنده را در شکل دهی به افکار، برداشت ها و زندگی دنیوی و اخروی مردم ایفا می کنند.

فعالیت های خبرنگاران دینی به مراتب با اهمیت تر از سایر عرصه ها است

وی با اشاره به اینکه اخبار دینی بسیار مهم تر از سایر بخش ها است، عنوان کرد: در حوزه دین که بخش مهمی از فرهنگ را تشکیل می دهد، اخبار به علت اهمیت و نقشی که در شکل دهی به فرهنگ دینی افراد دارد، باید دقیق تر و کامل تر بیان شود.

خبرنگاران مبلغان واقعی هستند

حجت‌الاسلام موسوی نسب خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به گسترش مباحث دینی و شبهات بی شمار از سوی دشمنان اسلام، خبرنگاران در جهت روشنگری و تبیین مسائل مختلف بسیار مؤثر هستند؛ خبرنگاران مبلغان واقعی هستند، چراکه یک مبلغ دینی معمولی نهایتاً ممکن است بتواند هزار نفر را به سوی دین رهنمون شود؛ اما خبرنگاران کسانی را با معارف دینی و الهی آشنا می کنند که کمتر در فضاهای معنوی حضور پیدا می کنند.

خبرگزاری ها از «تقطیع کلمات» پرهیز کنند

عضو هیأت علمی گروه اخلاق مؤسسه امام خمینی(ره) به تبیین برخی مبانی اخلاق خبرنگاری پرداخت و ابراز داشت: خبرگزاری ها باید توجه داشته باشند که در متون اخبار تحریفی صورت نگیرد؛ متأسفانه امروزه یکی از آسیب های مهم در عرصه اخبار این است که «تقطیع کلمات» صورت می گیرد که سبب برداشت های نابجا از بعضی عبارات شده و گاهی سبب برپایی آشوب در جامعه می شود.

وی در پایان یادآور شد: خبرنگاران باید در تهیه اخبار صداقت داشته باشند و هنگامی که می خواهند از یک خبر، گزارشی ارائه کنند باید کمال بی طرفی را در آن رعایت کنند؛ همچنین همه خبرنگاران باید آن خبرنگارانی که در عرصه خبر از جان خود گذشتند و به مقام شهادت نائل آمدند را الگوی سبک زندگی خبری خود قرار دهند تا بتوانند با همه جود در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره اثرگذار باشند./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات