۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۵۱۶۸۸۱
امام جمعه امین شهر:

دشمن از وحدت مسلمانان در حج هراس دارد

امام جمعه امین شهر با بیان این که دشمن از وحدت مسلمانان هراس دارد، گفت: از بین بردن وحدت مسلمانان یکی از هدف های دشمن در حج امسال شمرده می شود و زائران خانه خدا باید با بصیرت کامل مناسک حج را بجا بیاورند.
امام جمعه امین شهر

حجت الاسلام عباس فلاحی امام جمعه امین شهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: مسؤولان حج ایران و عربستان موظف هستند که امنیت حج را برای زائران برپا کنند.

وی افزود: جایگاه حج در روایات و قرآن در درجات بالایی قرار دارد و فردی که در زندگی خود توانایی رفتن به حج را داشته باشد، واجب است به حج برود.

حجت الاسلام فلاحی با بیان این که وحدت یکی از فواید حج برای مردم است، اظهار داشت: یکی از مهمترین فواید حج این است که زائران با اجتماع خود وحدتی را برای خود شکل  دهند که دشمن را از خود بیزار و با وحدت او را نابود کنند.

وی با بیان این که دشمن از وحدت مسلمانان هراس دارد، ابراز داشت: از بین بردن وحدت مسلمانان یکی از هدف های دشمن در حج امسال شمرده می شود و زائران خانه خدا باید با بصیرت کامل مناسک حج را بجا بیاورند و از انقلاب اسلامی تبلیغ کنند.

امام جمعه امین شهر خاطرنشان کرد: از تمام دنیا در مراسم با شکوه حج حضور پیدا می کنند و زائران ایرانی باید با اخلاق خوب خود دین واقعی اسلام را به آن ها بیان کنند.

وی ادامه داد: حج ابراهیمی به حجی گفته می شود که برائت از مشرکین و اقتدار نظام اسلامی در آن باشد و زائران سعی کنند در کار خود فردی گرایی را حذف کرده و با اجتماع باشند.

حجت الاسلام فلاحی با توجه به این که تقویت دین اسلام از وظایف زائران است، خاطرنشان کرد: مردم جهان، امروزه به افراد ایرانی به چشمی دیگر نگاه می کنند و زائران سعی کنند اخلاق خوبی را با دیگر کشور ها داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که مظلومیت مردم فلسطین باید مورد توجه قرار گیرد، ابراز داشت: مردم سعی کنند با وحدت خود به تمام جهانیان بگویند که مردم فلسطین مظلوم بوده و دشمن اصلی تمام مردم جهان، استکبار جهانی همچون آمریکا و اسرائیل غاصب هستند.

وی بیان داشت: بیزاری از مشرکین و دشمنان اسلام از اهداف حج بوده و همه مردم بدانند حج بدون برائت از مشرکین فایده ای را در برنخواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به این که حج امسال طبق شرائطی خاص است، گفت: زائران حج سعی کنند به صحبت های مسؤولان حج گوش فرا داده و وقت خودشان را بیشتر برای بندگی کردن خدا صرف کنند./9707/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات