۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۱۶۸۲۸
معاون تبلیغ حوزه علمیه استان ایلام:

والدین باید فرهنگ حجاب و عفاف را در فرزندان خود نهادینه کنند

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان ایلام گفت: امروزه انحرافات عملی فراوانی در زمینه حجاب و عفاف به وجود آمده و دیدگاه ابزاری نسبت به زن و همچنین ترویج آزادی زن سبب شده که دشمنان از این حربه علیه دین اسلام استفاده کنند.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام منصور جابری نژاد، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان ایلام، امروز در جمع خواهران بسیجی شهرستان ایلام، اظهار داشت: ریشه بیشتر انحرافات اخلاقی و دینی نسل امروز مربوط به افکار و عقاید آنها است.

وی افزود: متاسفانه نسل امروز از لحاظ عقیدتی و مذهبی آن چنان که شایسته و بایسته است هدایت نشده اند.

حجت الاسلام جابری نژاد خاطر نشان کرد: امروزه انحرافات عملی فراوانی در زمینه حجاب و عفاف به وجود آمده  است و دیدگاه ابزاری نسبت به زن و همچنین ترویج آزادی زن سبب شده که دشمنان از این حربه علیه دین اسلام استفاده کنند و تبلیغات منفی راه بندازند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان ایلام با بیان اینکه اگر جوانان از لحاظ اعتقادی و مذهبی درست هدایت شده باشند هرگز در برابر تبلیغات دشمن متزلزل نخواهند شد، گفت: لزوم پوشیدگی زن در برابر مرد بیگانه یکی از مسائل مهم اسلامی است که بارها در قرآن به آن تصریح شده است و اسلام تاکید می کند که زن در حضور مرد بیگانه بدن خود را بپوشاند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز با این تبلیغ که حجاب مانع آزادی زن است، افکار زنان جامعه را مخدوش کرده اند و این افکار مخدوش انحرافاتی را به دنبال خواهد داشت، اما غافل از اینکه رعایت حجاب در واقع حفظ ارزش و کرامت زن است و مانع از نگاه ابزاری به زن می شود و رعایت حجاب در واقع رعایت مصالح اجتماعی است.

این مدرس حوزه با بیان اینکه زن و مرد باید در جامعه به گونه ای رفتار کنند که آرامش دیگران را سلب نکنند و تعادل اخلاقی را از بین نبرند، تاکید کرد: اگر زن با پوشش ساده و با متانت و وقار کامل در جامعه حضور داشته باشد و حواس دیگران را پرت نکند و نگاه های شهوت آلود مردان را به سوی خود جلب نکند این برخلاف حیثیت زن یا حیثیت مرد یا بر خلاف آزادی نیست.

حجت الاسلام جابری نژاد عنوان کرد: طبیعتا در جامعه ای که حجاب و حریم بین زن و مرد وجود داشته باشد فساد در آن جامعه قابل مقایسه یا جامعه ای که در آن حجاب وجود ندارد نیست.

وی ابراز کرد: آن عده افرادی که حجاب را از میان مردم برداشتند و با شدت با آن مبارزه کردند خوب می دانستند که چه کاری را انجام دهند و عدم رعایت حجاب در تمام ابعاد زندگی انسان سایه می افکند و علم و تقوا و عواطف انسانی و بلند پروازیهای او را تحت شعاع قرار می دهند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان ایلام بیان داشت: بی حجابی که دشمنان ما تبلیغ می کنند در واقع وسیله ای است برای شکستن سد عفاف زنان و ترویج فرهنگ برهنگی در کشور ما شده است، مردم باید چشم و گوش خود را باز کنند که به سمت فرهنگ فاسد و منحط غربی گرایش پیدا نکنند چرا که باعث نابودی خانه و خانواده و به تبع آن جامعه خواهد شد.

حجت السلام جابری نژاد در پایان گفت: والدین باید بر پوشش فرزندان نظارت داشته باشند و آنها را با ادبیات مثبت و کارساز و با علم و آگاهی مساله حجاب را برای فرزندانشان تشریح کنند و از پیامدهای مثبت حجاب و منفی عدم رعایت حجاب آنها را آگاه کنند و باید به خاطر داشته باشند که حجاب باید در وجود فرزندان نهادینه شود./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات