۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۱۶۷۸۴
امام جمعه موقت کرمان:

خبرنگار باید بصیرت و بینش جامعه را ارتقا دهد

امام جمعه موقت کرمان گفت: خبرنگار باید بصیرت و بینش جامعه را افزایش و ارتقا داده و همچنین باید با خدمت کردن در جبهه فرهنگی بصیرت و بینش را به دیگران انتقال دهد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی عرب پور مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمان

حجت الاسلام مهدی عربپور، امام جمعه موقت کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به روز خبرنگار اظهار داشت: فعالان سخت کوش در عرصه خبر جهادگران فرهنگی این کشور هستند.

وی افزود: خبرنگار متعهد و مذهبی مسؤولیت سنگینی به دوش دارد، رساندن اطلاعات و اخبار دقیق وظیفه اصلی یک خبرنگار است.

امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: توانمندی ها و شجاعت یک خبرنگار در میدان خبری بسیار با ارزش است‌.

وی تاکید کرد: داشتن صداقت و امانتداری ویژگی مهم و خاص یک خبرنگار است و انگیزه خبرنگار برای نقل واقعیت ها و رفتن در دل خطر برای آگاه ساختن جامعه بسیار اهمیت دارد.

حجت الاسلام عرب پور با بیان اینکه یک خبرنگار باید مستقل باشد، عنوان کرد: دور بودن یک خبرنگار از جریانها و گرایشهای سیاسی می تواند تاثیرات خوبی در حرفه کاری اش داشته باشد.

امام جمعه موقت کرمان افزود: وابستگی های سیاسی مانع پیشرفت یک خبرنگار می شود و خبرنگاری که ایمان، تقوا و انصاف را سر لوحه کار خود بگذارد اجر کار خود را از خداوند متعال دریافت می کند.

وی ایراد کرد: یک خبرنگار باید ترسیم جبهه حق و باطل داشته باشد، شناسایی دشمنان یکی از مهارت های خبرنگار است و یک خبرنگار می تواند با نقل یک خبر یا تحلیل سیاسی خود روحیه دشمن را تعضیف کند.

حجت الاسلام عرب پور در پایان گفت: خبرنگار باید بصیرت و بینش جامعه را افزایش و ارتقاء دهد، همچنین باید با خدمت کردن در جبهه فرهنگی بصیرت و بینش را به دیگران انتقال دهد./۹۷۲/ت۳۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات