۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۵۱۶۷۴۱
امام جمعه شهداد:

حفظ اقتدار و برائت از مشرکان رویکرد حجاج ایرانی باشد

امام جمعه شهداد با اشاره به این که مردم ایران باید در مقابل سعودی ها اقتدار خودشان را حفظ کنند، گفت: برائت از مشرکین و حفظ اقتدار دو خصوصیتی بوده که مردم ایران باید در حج خود داشته باشند.
حج امام حمعه شهداد امام حمعه شهداد

حجت الاسلام احمد الله وردی، امام جمعه شهداد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: یکی از مهم ترین عبادت ها برای بندگان در روی زمین بجا آوردن حج است.

وی افزود: کسانی که در روی در زندگی های خود توانایی برای رفتن به حج را دارند باید به مکه بروند تا با انجام اعمال حج وظیفه خود را بجا بیاورند.

حجت الاسلام الله وردی با بیان این که همه مردم جهان نگاهشان به حج است، اظهار داشت: حضور هزاران حاجی در مناسک حج نشان دهنده این است که مسؤولان بهترین برنامه را برای حاجیان داشته باشند تا افراد به راحتی مناسک حج را بجا بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: برائت از مشرکین یکی از خصوصیت های حج بوده و حاجی می تواند بهترین اعمال حج را داشته باشد که در کنار عبادت خدا، از مشکرین بیزاری بجوید.

استاد حوزه علمیه شهداد با بیان این که حج ابراهیمی در مقابل حج آمریکایی وجود دارد، ادامه داد: روحانیان کاروان ها سعی کنند اعمال شرعی حج را به مردم بیان کنند.

امام جمعه شهداد خاطرنشان کرد: زائران در مکه و مدینه سعی کنند با اخلاق خود خصوصیت یک فرد ایرانی را به دیگران بیان کنند تا بفهمند که کشور ایران به دنبال صلح و دوری از جنگ است.

وی با توجه به این که حج امسال به حج سیاسی تبدیل شده است، ابراز داشت: یکی از ترس های دشمن این است که مردم در یک مناسک بزرگ بدون درگیری، وحدت دارند و همه به فکر پرستیدن خدا هستند.

حجت الاسلام الله وردی با اشاره به این که مردم ایران باید در مقابل سعودی ها اقتدار خودشان را حفظ کنند، اظهار داشت: برائت از مشرکین و حفظ اقتدار دو خصوصیتی بوده که مردم ایران باید در حج خود داشته باشند.

وی در پایان گفت: زائران ایرانی سعی کنند که وقت خودشان را بیشتر برای خدا صرف کنند و وقت خود را در بازارها هدر ندهند تا بتوانند مناسک حج را به راحتی و بدون دغدغه فکری انجام دهند./9707/ت۳۰۲/ب۱
ارسال نظرات