۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۵۱۶۷۲۴

زن میدان دار عشق و محبت در خانه است

سخنران حرم حضرت معصومه(س) گفت: اهل بیت(ع) در زمینه عشق ورزی به همسر روایت های زیادی دارند و می فرمایند زن باید در خانه میدان دار عشق باشد.
ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اخوان، سخنران حرم حضرت معصومه(س) امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که با ازدواج ایمان انسان کامل می شود، گفت: متأسفانه در زندگی های امروز میزان دلسوزی زن و شوهر نسبت به یکدیگر کم شده است به همین دلیل میزان نارضایتی زنان به دلیل عاطفی بودن افزایش یافته و بانوان سعی می کنند با غر غر زدن محبت و دلسوزی همسرشان را نسبت به خود جلب کنند که متأسفانه این امر تیجه معکوس  داشته و به عکس عشق میان زن و شوهر را نیز از بین می برد.

وی افزود: قرآن کریم برای این موضوع راه حل بیان کرده و می فرماید که در این موارد زن برای جذب دلسوزی و عشق شوهرش باید محبت خود را نسبت به او افزایش دهد و هر چه محبت زن نسبت به شوهر بیشتر شود در مقابل توجه و عشق مرد به همسرش نیز بیشتر خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اهل بیت(ع) نیز در زمینه عشق ورزی به همسر روایت های زیادی دارند و می فرمایند زن باید در خانه میدان دار عشق باشد که اگر مرد دچار سردی شد، عشق و محبت زن او را به حالت قبل باز گرداند.

حجت الاسلام اخوان، کمبود محبت و کم شدن آرامش را از دیگر دلایل سرد شدن مرد در زندگی عنوان کرد، گفت: مرد از تنها کسی که کسب آرامش می کند همسرش است بنابراین اگر زنی محبت و عشق شوهرش را می خواهد باید به او محبت کرده و با محبت خود زمینه آرامش مرد را فراهم کند.

وی تصریح کرد: مردها عاشق زنی هستند که آنها را آرام می کند و اگر زن می خواهد در خانه شوهرش آرام باشد باید سیاست هایش، سیاست های اعمالی باشد نه اعلامی یعنی نباید حرفی زده که آرامش شوهر بهم ریزد و باید تا جایی که می تواند به همسر خود محبت کرده و میزان تنش را در محیط خانه به حداقل برساند و در خانه تنش نباشد.

حجت الاسلام اخوان افزود: اگر ازدواج براساس تناسب مزاجی نباشد، آرامش را به دنبال ندارد و زندگی که آرامش به دنبال نداشته باشد پایدار نخواهد بود و باید دقت کرد که همانطور که بیان شد هدف از ازدواج تکامل جسم و روح است بنابراین اگر ازدواج موفق نباشد نه تها این تکامل و رشد اتفاق نمی افتد بلکه به عکس موجب عقب ماندگی فرد می شود.

وی افزود: قرآن کریم می فرماید ازدواج کنید تا به آرامش برسید بر همین اساس اگر آرامش باشد عشق هم خواهد بود و جریان عشق در زندگی نیازمند تناسب مزاجی میان زن و شوهر است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: خداوند در آیه 4 سوره فتح می فرماید« هُوَ الَّذي أَنْزَلَ السَّکينَةَ في‏ قُلُوبِ الْمُؤْمِنينَ لِيَزْدادُوا إيماناً مَعَ إيمانِهِمْ وَ لِلَّهِ جُنُودُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ کانَ اللَّهُ عَليماً حَکيماً» براساس این آیه آرامش ایمان انسان را زیاد می کند به همین دلیل هدف از ازدواج نیز به این دلیل اینکه ایمان را افزایش می دهد آرامش عنوان شده است./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات