۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۱۶۶۵۹

۱۵ آبان، آخرین مهلت ارسال آثار به اجلاس سراسری نماز

سخنگوی اجلاس سراسری نماز گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به اجلاس سراسری نماز تا ۱۵ آبان ماه است.
مسعود دریس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مسعود دریس، سخنگوی اجلاس سراسری نماز ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فضای مجازی دارای منافع و مضرات بی شماری است که باید با استفاده حداکثری، هوشمندانه و عالمانه از فرصت های آن با یک برنامه ریزی مدون و حضور فعال، بتوانیم مفاهیم و ارزش های اسلامی، فرهنگ نورانی نماز  اعم از فلسفه و آثار و برکات، کارکردها، جایگاه و اهمیت و ضرورت این فریضه را در سطح گسترده ای تبیین کنیم.

وی گفت: حضور فعال و به هنگام در عرصه تبلیغ و ترویج باورها، توسعه و گسترش فرهنگ دینی و همچنین اشاعه صحیح فرهنگ نورانی نماز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مستلزم تمرکز در تصمیم گیری و جدیت و تلاش مجاهدانه در اجرا و هماهنگی میان بخش های مختلف به منظور حمایت از فعالان و موثران در این حوزه می باشد .

سخنگوی اجلاس سراسری نماز افزود: گسترش و توسعه فزاینده فضای مجازی سبب ظهور مجموعه گسترده ای از مباحث مرتبط با آن شده است که طیف وسیعی از حوزه های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری با هدف تغییر در سبک زندگی را شامل می شود.

دریس تصیرح کرد: مقام معظم رهبری سال ها در فرمایشات خود از تعابیری مانند تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی نام می بردند و این واژگان پرکاربرد در سال های گذشته در قالب شبکه های ماهواره ای، فیلم های هالیوودی و بالیوودی مصداق پیدا کرده است .

وی ادامه داد: در حال حاضر با ظهور فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، بستری فراهم شده است که دشمنان به آسانی و با اشراف بر این فضا ایدئولوژی و پارادایم فکری و فرهنگی مورد نظر خود را به خورد جوامع هدف می دهند.

سخنگوی اجلاس سراسری نماز خاطرنشان کرد: طبق آمارها در حال حاضر حدود 45 میلیون کاربر اینترنت در ایران وجود دارد که از این نظر رتبه سیزدهم در دنیا و  بالاتر از کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا و کره جنوبی قرار داریم.

دریس اظهار کرد: با توجه به مخاطبین بسیار زیاد فضای مجازی در کشور، سالم سازی و حفظ امنیت همه جانبه فضای مجازی به ویژه در حوزه های بینشی و بصیرتی، ترویج هنجارها، ارزش ها و نگرش ها و ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی - ایرانی در این فضا و مقابله موثر با تهاجم همه جانبه فرهنگی، عنوان بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با عنوان "نماز و فضای مجازی" در سال جاری انتخاب و مقرر شده است که بر اساس آن در دو حوزه تولید و نشر محتوای غنی، فاخر و کاربردی و تاثیرگذار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.

وی افزود: هدف از عنوان گذاری اجلاس سراسری امسال حضور آگاهانه، عالمانه، مسؤولانه و هوشمندانه در فضای مجازی و بسترسازی برای استفاده از توانایی ها و استعدادهای سرشار نوجوانان و جوانان غیور، مومن و متدین کشور است که سعی می شود با سیاست گذاری صحیح و اقدامات سنجیده و بدون از دست دادن زمان از حالت انفعال خارج و با حضور فعال و تاثیرگذار و تولید محتوای اسلامی متقن و جذاب در راستای تحقق اهداف عالی ستاد اقامه نماز کشور حرکت کنیم.

سخنگوی اجلاس سراسری نماز عنوان کرد: مواجه فعال و مبتکرانه با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در سطح ملی و جهانی برای استفاده از فرصت ها و مقابله با تهدیدات، آموزش عمومی و فرهنگ سازی در جهت بالابردن سواد رسانه ای نمازیاوران و دیگر گروه های هدف و هوشیار سازی مخاطبان در مورد مخاطرات فضای مجازی و افزایش انگیزه در مردم و بسیج عمومی آن ها برای مقابله با مخاطرات آن در زندگی فردی و اجتماعی از اهداف شورای سیاستگذاری در ستاد اقامه نماز است.

دریس بیان کرد: همچنین ایجاد گفتمان سازی و استفاده حداکثری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به منظور ارتباط و همکاری و سیع و هدفمند با ملت ها به ویژه ملل مسلمان در جهت ترویج و تبلیغ نماز و  استفاده حداکثری از نیروها و تشکل های مردمی حزب اللهی برای استفاده از فرصت ها در یک فضای رقابتی و مقابله با تهدیدات از دیگر اهداف شورای سیاستگذاری در ستاد اقامه نماز است.

وی با اشاره به فراخوان اجلاس سراسری نماز، افزود: تولید محتوای نماز برگرفته از آیات و روایات شامل آثار نمایشی(پویانمایی، موشن گرافیک، رئال و گیف)، طرح های گرافیکی(تابلو مقاله، پوستر و انفوگرافیک)، پادکست های صوتی و استیکرهای نمازی محورها و موضوعات این فراخوان است.

سخنگوی اجلاس سراسری نماز گفت: همچنین تولید نرم افزارهای تلفن همراه و رایانه ای شامل بازی و سرگرمی، فرهنگی و آموزشی و چند رسانه ای و توزیع و نشر محتواهای نماز شامل شبكه سازی موضوع نماز در شبكه های اجتماعی در بین اشخاص حقیقی و حقوقی(وبگاه ها و نرم افزارهای تعاملی تلفن همراه)، نشر محتواهای نمازی از طریق ساخت وب سایت های تخصصی نماز ، ایجاد كانال ها و گروه های تخصصی نماز در نرم افزارهای پیام رسان تلفن همراه و اشتراك گذاری و باز نشر محتوای نمازی در وبگاه ها و شبكه های اجتماعی تحت وب و نرم افزار های تعاملی تلفن همراه از دیگر بخش های این فراخوان است.

دریس افزود: علاقه مندان تا 15 آبان ماه سال جاری می توانند آثار خود را در اجلاس سراسری نماز از طریق سامانه www.namazportal.ir ارسال کنند.

وی با بیان اینکه 10 آذر ماه 96 از طریق سایت ستاد اقامه نماز نتایج اعلام می شود، تصریح کرد: به آثار برگزیده رتبه های نخست تا سوم در هر موضوع از محورهای فراخوان، هدایای نقدی به همراه لوح تقدیر  اهدا خواهد شد.

سخنگوی اجلاس سراسری نماز بیان کرد: دبیرخانه دائمی اجلاس های سراسری نماز  در  تهران- خیابان انقلاب - خیابان قدس- نبش خیابان ایتالیا - پلاك 98 - ستاد مركزی اقامه نماز واقع شده است./880/پ202/ب1

ارسال نظرات