۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۵۱۶۶۴۱
۱۷ تا ۲۰ مرداد؛

چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم قم برگزار می شود

چهلمین دوره از مسابقات قرآن کریم ۱۷ و ۱۸ مرداد ویژه خواهران و ۱۹ و ۲۰ مرداد ویژه برادران در مجتمع فرهنگی امام زاده سید علی برگزار می شود.
حسینی مدیر اوقاف استان قم

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینی در نشست خبری چهلمین دوره برگزاری مسابقات قرآن کریم استان قم با بیان این که یکی از فعالیت های سازمان اوقاف به صحنه آوردن قرآن در قالب مسابقات شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی است، گفت: چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی برگزار شده و در چند روز آینده نیز مرحله استانی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: در این دوره از مسابقات قرآن کریم با افزایش50 درصدی نسبت به سال گذشته، 3 هزار نفر از خواهران و برادران در مسابقات سطح بزرگسالان در مرحله شهرستانی شرکت کرده اند که از میان آنها 300 نفر به مرحله استانی راه پیدا کرده اند.

وی با اشاره به زمان و مکان برگزاری چهلمین دوره از مسابقات قرآن کریم استان قم اظهارکرد: چهلمین دوره از مسابقات قرآن کریم 17 و 18 مرداد ویژه خواهران و 19 و 20 مرداد ویژه برادران در مجتمع فرهنگی امام زاده سید علی برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: پس از تدوین سند راهبردی قرآن کریم در سازمان اوقاف که به تأیید شورای عالی قرآن کشور رسیده است ساختار قرآنی ادارات اوقاف در سطح کشور ارتقا پیدا کرد و در استان قم هم اداره امور قرآنی راه اندازی شد که راه اندازی نخستین مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم در امام زاده شاه جمال همچنین اجرای طرح های نخبه پروروی قرآن در حوزه حفظ و قرائت قرآن از جمله فعالیت های این اداره است.

وی با بیان این که اداره اوقاف استان قم برای ارتقاء فعالیت های قرآنی شواری عالی قرآنی استان را راه اندازی کرده است، اظهار کرد: در این شورا جمعی از اساتید و نخبگان قرآنی برنامه های مختلفی را طراحی، ارزیابی و اجرا می کنند.

مدیر کل اداره اوقاف استان قم با ابراز امیدواری برای حضور موفق تر شرکت کنندگان استان قم در مرحله کشوری گفت: امیدواریم همان گونه که در سطح شکوفه ها و نوجوانان، استان قم حایز رتبه اول شد در سطح بزرگسالان نیز شاهد شکوفایی حافظان و قاریان استان قم باشیم./1324/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات