۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۱۶۶۲۳
امام جمعه رامهرمز:

غالب مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها عملیاتی نمی شوند

امام جمعه رامهرمز گفت: متاسفانه به دلایل متعددی اکثر مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها قابلیت اجرایی و عملی شدن ندارند.
امام جمعه رامهرمز

حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی، امام جمعه رامهرمز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با تبیین موضوع فرهنگ در کشور، اظهار داشت: مقوله فرهنگ در نظام جمهوری اسلامی یک مقوله بسیار مهم و رکن اساسی به شمار می آید و اسلام توجه ویژه ای به این مقوله دارد.

امام جمعه رامهرمز با بیان اینکه نظام ما یک نظام مبتنی بر دین مبین اسلام است، خاطرنشان کرد: برای اینکه زندگی مناسب و خوبی را داشته باشیم باید برخوردار از فرهنگ غنی باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی رامهرمز با اشاره به سهل انگاری متولیان امور فرهنگ، بیان داشت: خوشبختانه قانون اساسی ما توجه ویژه ای به مسائل فرهنگی و مقوله مهم فرهنگ دارد اما حقیقت آن است که در عمل، فعالیت های فرهنگی در کشور از سوی متولیان این امر بسیار دست کم گرفته شده است.

حجت الاسلام موسوی درباره تشکیل شوراهای فرهنگ عمومی در شهرستان ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان ها، شوراهایی را در قالب شورای فرهنگ عمومی تشکیل داده که در آن جلسات هم به طور منظم برگزار می شود اما متاسفانه به دلایل مختلف، اکثر مصوبات شورای فرهنگی قابلیت عملی شدن و اجرایی شدن را ندارند.

وی درباره لزوم سرمایه گذاری در مقوله فرهنگ در کشور، تاکید کرد: متولیان فرهنگ کشور و مسؤولان مربوطه برای ارتقای فرهنگ باید سرمایه گذاری معنوی و  مادی کنند تا پشتیبان خوبی برای ارگان ها و نهادهای فرهنگی فعال در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی، باشند.

امام جمعه رامهرمز در پایان با انتقاد از بی توجهی به مقوله فرهنگ در شهرستان رامهرمز، بیان داشت: به عنوان یکی از متولیان فرهنگ که چهار سال است در شهرستان رامهرمز اقامت دارم متاسفانه تا این لحظه یک ریال اعتبار بودجه برای امور فرهنگی و رسیدگی به مسائل فرهنگی مردم به دفتر امام جمعه تعلق نگرفته است./۹۴۵۳/ت۳۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات