۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۱۶۶۲۲
رییس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی مطرح کرد؛

ضرورت سرمایه گذاری در حوزه های علمیه

رییس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که دین و علوم دینی چیزی است که با افزایش آن همه چیز معنی پیدا می کند و منهای آن چیزی معنی پیدا نخواهد کرد، گفت: جایگاه حوزه های علمیه نیز این است و کمبودی که در دنیا وجود دارد کمبود تکنیک و دانش نیست بلکه کمبود دین است.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی اظهار داشت: علم یک فریضه است و فریضه بودن علم نیز یک ضرورت می باشد.

وی با بیان اینکه فراگیری علم، ضرورت اجتناب ناپذیر است، گفت: انسان بدون علم هیچی را نمی فهمد، انسان از مبدا تا مقصد به انواع امور نامتناهی نیاز دارد و همه چیز را باید از راه علم یاد بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جایگاه علم دین با بقیه علوم بسیار متفاوت است، افزود: تمام علوم در جای خود آن لازم است اما جایگاه علم دین یک جایگاه ویژه است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: تمام علوم عالم را می توان در دو بخش تقسیم کرد، یک بخش از آن علومی هستند که عمل به آن ارزش حیاتی دارد و اگر این ارزش نباشد انسان نمی تواند زندگی کند و بخش دوم این علوم، ارزش رفاهی دارند و بشر با انجام آن می تواند در رفاه زندگی کند.

وی با بیان اینکه بالاترین ارزش در بخش علوم، حفظ حیات است، ادامه داد: جنایت ها و قتل و عام زنان و مردان در جهان و خودکشی افراد در جامعه نشان می دهد که ارزش حیاتی انسان ها به صفر رسیده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: علم دین ارزش انسان و حیات را مشخص می کند و نرخ تمام علوم را نیز دین معین می کند و منهای دین هیچ چیزی ارزش ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: دین و علوم دینی چیزی است که با افزایش آن همه چیز معنی پیدا می کند و منهای آن چیزی معنی پیدا نخواهد کرد، جایگاه حوزه های علمیه نیز این است و کمبودی که در دنیا وجود دارد کمبود تکنیک و دانش نیست بلکه کمبود دین است.

وی با بیان اینکه به علت نبود دین دنیا مانند زندان برای انسان است، افزود: آنچه که امروز دنیا را ویران می کند دانش است زیرا با نیروی فیزیکی بدن نمی توان این همه ستم کرد.

رییس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید سرمایه گذاری بزرگی در حوزه های علمیه انجام شود، گفت: در قرن معاصر و از سوی استثمار درب های حوزه را بستند و علما را محاصره و همه چیز را غارت کردند لذا باید آن کمبودها در حوزه های علمیه جایگزین شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عنوان کرد: حجت الاسلام مشرفی با علم، تقوا، تدبیر و اخلاق مطلوب در مدت پنج سال که مدیریت حوزه علمیه استان را بر عهده داشتند زحمات زیادی کشیدند که جای تشکر دارد./880/پ202/ب1

ارسال نظرات