۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۵۱۶۶۲۱
با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان سمنان؛

نشست تخصصی رسانه های در تراز انقلاب اسلامی استان سمنان برگزار شد

نشست تخصصی رسانه های در تراز انقلاب اسلامی استان سمنان با حضور مسؤولان، خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرهای مختلف این استان به همت بسیج رسانه سپاه استان سمنان برگزار شد.
نشست رسانه های در تراز انقلاب اسلامی استان سمنان نشست رسانه های در تراز انقلاب اسلامی استان سمنان نشست رسانه های در تراز انقلاب اسلامی استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، در این نشست که به مناسبت فرارسیدن هفدهم مردادماه روز خبرنگار با حضور بیش از 300 نفر فعالان رسانه ای و خبرنگاران، فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج)، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران برخی دستگاه ها و نهادها و کارشناسان فضای مجازی استان سمنان با هدف تبیین آسیب های اجتماعی ماحصل فضای مجازی و بایسته های رسانه های در تراز انقلاب اسلامی در محل فرهنگسرای کومش برپا شد، از خانواده شهدای شاخص رسانه و پیشکسوتان رسانه استان سمنان در دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

محمد رضا سوقندی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه امروز در عصر غلبه رسانه و اطلاعات قرار داریم و در این عصر اصل زمان است، خاطرنشان کرد: باید در متون دینی و تفکر اسلامی و شیعی اندیشه کنیم، امام ما نیز امام زمان است و تنها امام مکان نیست، از مکه ظهور می‌کند، اما امام جهانیان است و به حق امام عصر(عج) خوانده می‌شود.

وی تصریح کرد: زمان عالم بر سه محور می‌چرخد و اصطلاحاً مثلث قدرت سه ضلع دارد؛ ضلع نخست اطلاعات و دانش و مجموعه آنچیزی است که به عنوان علم از آن یاد می‌کنیم، دوم تسلیحات و قدرت نظامی است و سومین و مهمترین اضلاع این مثلث تبلیغات به معنای قدرت رسانه‌ای است.

گمشده عصر رسانه اخلاق است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه علی‌رغم تمامی تهاجم‌ها مردم ما خوشبختانه به اصول اعتقادی خود پایبندند و تا حد زیادی عمل به احکام دینی را مدنظر قرار می دهند، اما در حوزه اخلاق آسیب های زیادی متوجه جامعه اسلامی ما شده است که بر اساس تحقیقات بخش مهمی از این آسیب‌ها در حوزه رسانه ظهور و بروز پیدا کرده، امروز گمشده عصر رسانه اخلاق است.

سوقندی با بیان اینکه محاسن اخلاق، مکارم اخلاق و معالی اخلاق از ویژگی‌های مورد نیاز رسانه در تراز انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: تنها رسانه داشتن و دسترسی به رسانه مهم نیست، رسانه به معنای امروزی سوغات غرب است، آنچه ما باید پرچمدارش باشیم اخلاق در عصر رسانه است.

وی با اشاره به برگزاری این نشست از سوی مجموعه بسیج رسانه استان سمنان گفت: بسیج رسانه باید اخلاق در رسانه را هدف و الگوی اصلی خود قرار دهد، وجه ممتاز بسیج رسانه نسبت به مجموعه‌های همسو باید دنبال کردن گمشده رسانه در عرصه ملی و بین المللی باشد، اخلاقی که بر اساس فقه رسانه شکل بگیرد و در برگیرنده معارف قرآن و اهل بیت(ع)، اسلام ناب و گفتمان امام و رهبری باشد./977/پ202/ب1

ارسال نظرات