۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۱۶۴۴۸
رهبر شیعیان پاکستان:

نقش علمای تکفیری در کشتار مردم پررنگ است

رهبر شیعیان پاکستان با اشاره به اینکه عوامل مشکلات جهان از تزکیه نفس به دور هستند، نقش علمای تفکیری در کشتار مردم را پررنگ خواند.
حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی رھبر شیعیان پاکستان در دیدار با دانشجویان شیعه این کشور، نسل جوان را بنیان و اساس جامعه و معمار آیندہ کشور دانست.

وی با بیان این که آموزش در کشور به طبقات مختلف تقسیم شدہ و جنبه تجاری پیدا کردہ است، گفت: نظام آموزشی پاکستان به سوی نظام استکباری گام برمی دارد به طوری که فقرا در چند سال آینده در تامین ھزینه ھای آموزش عالی با سختی ھای زیادی روبرو خواھند شد.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی با اشارہ به این که رشد علمی موجب اقتدار یک ملت است، تاکید کرد: جوانان با تلاش بی وقفه و کسب رتبه ھای علمی برتر اسباب اقتدار ملت شیعه را در پاکستان فراھم کنند.

رھبر شیعیان پاکستان تربیت و تذکیه نفس را ھمراہ با تعلیم لازم دانست و تصریح کرد: قران تزکیه را بر تعلیم مقدم دانسته است زیرا علم بدون تذکیه ھمانند شمشیری بدون غلاف است که می تواند به ضررھای جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی به اوضاع منطقه و جھان اسلام اشارہ کرد و افزود: عوامل اصلی جنگ و ویرانی سوریه، یمن، افغانستان و عراق کسانی هستند که از تزکیه نفس به دور بوده اند. نقش علمای تکفیری در کشتار مردم سوریه و عراق بسیار پررنگ است./۹۸۸/ب۹۰۲/د

اشھد نقوی
ارسال نظرات