۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۱۶۳۶۴
کارشناس خانواده:

سوء ظن همچون آتش زندگی را می سوزاند

کارشناس رسانه ملی با بیان این که سوءظن مانند سمی است که زندگی ها را به آتش می کشد، گفت: قهر از خانه چه از سوی زن باشد و چه از جانب مرد زمینه تعامل و گفت و گو را از بین می برد.
دهقان نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام دهقان نیا، کارشناس رسانه ملی امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با اشاره به مشکلات زناشویی و بروز اختلاف میان زن و مرد گفت: ترک خانه از سوی زن نه به لحاظ حقوقي و نه به لحاظ عاطفي به جهت عادت كردن همسران در موضوع ترك كردن خانه مفيد نيست.

وی گفت: آموزه های دینی حتی پس از طلاق توصیه می کند که تا زمان تمام شدن عده زن، زن در خانه مرد باقی بماند زیرا این کار می تواند خود زمینه ساز آشتی میان زن و مرد باشد در حالی که متأسفانه امروزه با ترک خانه از سوی زن و مداخله اعضای خانواده بازگشت به خانه برای زن دشوار شده و بستر طلاق فراهم می شود.

وی افزود: با حضور زن و مرد در خانه باز با گفت و گو زمینه حل اختلاف میان زن و شوهر فراهم می شود در حالی که در صورت ترک خانه امکان انجام چنین کاری از بین می رود.

کارشناس رسانه ملی در ادامه با تاكيد بر نگاه قرآن پيرامون نقش زنان براي حفظ نهاد خانواده تصریح کرد: پايه زندگي مشترك براي رسيدن به سكون و آرامش در تصحيح جهت محبت است.

حجت الاسلام دهقانی نیا در ادامه با اشاره به حديثي از امام علی(ع) در این زمینه افزود: بهترين مردان كساني هستند كه در خانواده خود تكبر ندارند و بر آن ها ترحم و نوازش مي كنند.

وی افزود: هرگاه مردی به همسرش بگويد من تو را دوست دارم هرگز اين جمله از قلب همسرش بيرون نمي رود و باید دقت کرد که حضرت رسول (ص) در این زمینه می فرمایند« بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم».

حجت الاسلام دهقاني نيا اظهار كرد: يكي از چيزهايي كه براي محبت سم است و آن را همچون آتش مي سوزاند سوء ظن است كه در بسياري از آيات نهي شده است و گفته شده تهمت زدن خصوصا از سوی مردان سبب مي شود اين كار پشيماني طولاني و كيفر سخت داشته باشد.

وی یادآور شد: خانواده بر اساس آموزه هاي قرآن، كانون بروز عاطفه و مهرباني وعشق ورزي ها است و هدف از تشکیل خانواده نیز دست یابی به چنین هدفی است در حالی که متأسفانه امروزه عده زیادی از مرد خانه را با یک بنگاه اقتصادی اشتباه گرفته و تصور می کنند که خانه محلی برای برطرف کردن حوائج مالی است در حالی که اصل رسالت خانواده تربیت انسان های مؤمن و متعهد با تکیه بر عنصر ساده زیستی است./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات