۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۱۶۳۵۲

افزایش تعداد برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر اشراق

دبیر علمی جشنواره بین‌المللی شعر اشراق از رونمایی الگوی شعر حوزه در این دوره از جشنواره‌های شعر اشراق خبر داد و گفت: برای نیل به این دستاورد مهم دبیرخانه جشنواره اقداماتی در تغییر معیارهای داوری و برگزاری نشست‌های تخصصی را پیش‌بینی کرده است.
نشست خبری جشنواره سراسری شعر اشراق ویژه طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن بیاتانی امروز در نشست مطبوعاتی چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه با عنوان«اشراق» که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات قم برگزار شد با اشاره به این‌که حرکت مستمر و هوشمند اولویت دبیرخانه چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر اشراق است، اظهار داشت: با حفظ محورهای دورهای قبل این جشنواره به دنبال تقویت ویژگی‌های جشنواره بوده‌ایم بر این اساس کشف استعداد، جذب استعدادها و آموزش استعدادهای کشف‌شده از اساسی‌ترین اهداف این دوره از جشنواره‌های شعر اشراق است.

دبیر علمی جشنواره بین‌المللی شعر اشراق از رونمایی الگوی شعر حوزه در این دوره از جشنواره‌های شعر اشراق خبر داد و گفت: برای نیل به این دستاورد مهم دبیرخانه جشنواره اقداماتی در تغییر معیارهای داوری و برگزاری نشست‌های تخصصی را پیش‌بینی کرده است.

بیاتانی بابیان این‌که تقویت ابعاد بین‌المللی چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر اشراق اولویت مهم دبیرخانه این جشنواره بوده است، ابراز داشت: باید توجه داشت که حوزه‌های علمیه برمدار الگوی تبلیغ مبانی دینی خود یک رسالت جهانی دارند؛ بر این اساس در این دوره از جشنواره‌های شعر اشراق برای تقویت زمینه‌های تبلیغ بین‌المللی قابلیت چند زبانی در این جشنواره گنجانده شده است.

دبیر علمی جشنواره بین‌المللی شعر اشراق از افزایش تعداد برگزیدگان در چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر اشراق خبر داد و اظهار داشت: تعداد برگزیدگان و بودجه جوایز در این دوره هوشمند سازی شده است؛ بر این مدار حضور حداکثری هنرمندان حوزوی اولین نتیجه هوشمند سازی جوایز جشنواره خواهد بود.

بیاتانی مبلغ کل جوایز جشنواره را 45 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: 35 نفر از برگزیدگان به نیت کمک‌هزینه سفر عتاب برنده جایزه یک‌میلیون تومانی خواهند بود؛ برای 5 نفر اول برگزیدگان این جشنواره مبلغ 2 میلیون تومان تقدیر نقدی پیش‌بینی‌شده است.

دبیر علمی جشنواره بین‌المللی شعر اشراق با اشاره به این‌که مجموع برگزیدگان اعلامی این دوره 40 نفر خواهند بود، ابراز داشت: نشستی تخصصی به‌منظور تقویت شعر مذهبی کودک پیش‌بینی‌شده است؛ همچنین در این دوره از جشنواره‌های شعر اشراق نشستی تخصصی به‌منظور تقویت شعر سپید نیز پیش‌بینی‌شده است.

بیاتانی بابیان این‌که شعر سپید قابلیت قوی در ترجمه به زبان‌های بین‌المللی دارد، عنوان داشت: به‌منظور برگزاری نشست‌های تخصصی در سوریه و نجف اشرف اقداماتی انجام‌شده است؛ بنابراین انتظار داریم این دو نشست نیز شکل بگیرد، بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که در نشست سوریه شاعرانی از کشورهای ایران، افغانستان، عراق و بحرین با رویکرد شعر دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) حاضر باشند./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات