۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۱۶۳۳۸
در نشست مطبوعاتی شعر اشراق مطرح شد؛

شعر درآمد هنری حوزه‌های علمیه است

رییس دفتر فرهنگی هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم شعر را درآمد هنری حوزه‌های علمیه توصیف کرد و گفت: شعر با شاکله و اهداف ادبی اگر با هویت حوزه که ممزوج با مبانی دینی است همراه شود نتایج آن با سایر حوزه‌های هنری قابل قیاس نخواهد بود.
نشست خبری جشنواره سراسری شعر اشراق ویژه طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسنی امروز در نشست مطبوعاتی چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه با عنوان« اشراق» که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات قم برگزار شد شعر را درآمد هنری حوزه‌های علمیه توصیف کرد و اظهار داشت: شعر با شاکله و اهداف ادبی اگر با هویت حوزه که ممزوج با مبانی دینی است همراه شود نتایج آن با سایر حوزه‌های هنری قابل قیاس نخواهد بود.

رییس دفتر فرهنگی هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم به عناصر شعر دینی اشاره و تصریح کرد: عناصر شعر دینی که الگویی از آگاهی انسان است مقدمه روشنایی‌بخش جامعه انسانی خواهد بود.

حسنی به بررسی اهداف چهارمین جشنواره شعر اشراق پرداخت و گفت: تشویق و ترغیب طلاب به‌سوی تولید شعر دینی از مهم‌ترین رسالت‌های این جشنواره است.؛ این در حالی است که تعداد شاعران حوزوی زیاد است، بر این اساس در دیدار رمضانی شاعران با رهبر معظم انقلاب تعداد قابل‌توجهی از شاعران حوزوی حضور داشتند.

رییس دفتر فرهنگی هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که شاعران حوزوی لازم است در محیطی اختصاصی با یکدیگر به تعامل آراء بپردازند، اظهار داشت: استعدادیابی از دیگر اهداف جشنواره بین‌المللی شعر اشراق است.

حسنی با اشاره به تفاوت‌های چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر اشراق با سایر دوره‌های این جشنواره، عنوان داشت: تقویت رویکرد بین‌المللی از برجستگی‌های این دوره از جشنواره شعر حوزه است این در حالی است که فراخوان جشنواره با زبان‌های فارسی، عربی، اردو، انگلیسی، اسپانیایی و ترکی منتشر شده است.

رییس دفتر فرهنگی هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که شاعران حوزوی زیادی در زبان‌های تحت پوشش جشنواره شاعران حوزوی مشغول به تولید محتوای دینی هستند، ابراز داشت: دبیرخانه جشنواره تلاش کرده است که در این دوره روح شعر انقلابی  و زمان آگاه به تولیدات شاعران حوزوی دمیده شود.

حسنی با اشاره به محوریت‌های ادبی چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر حوزه، گفت: نقد جاهلیت مدرن و دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) دو محور اصلی این جشنواره است؛ بر این اساس در دبیرخانه جشنواره سعی شده است که از معادل پنداری در جشنواره پرهیز شود چراکه در جشنواره‌ها تمام رسالت دبیرخانه محدود به اختتامیه است این در حالی‌ است که ما تلاش کرده‌ایم که موضوع جذب و استعدادیابی قبل و بعد از جشنواره برقرار باشد.

رییس دفتر فرهنگی هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم دربرگیری برگزیدگان را از دیگر امتیازات جشنواره توصیف کرد و اظهار داشت: دبیرخانه جشنواره تلاش کرده است که با افزایش بودجه جوایز بتواند در جذب حداکثری شاعران حوزوی موفق‌تر عمل کند./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات