۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۱۶۲۷۸
کارشناس طب اسلامی مطرح کرد؛

حذف وعده ناهار و اثر آن در کاهشن قند، چربی و فشار خون

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه حذف وعده ناهار اثر بسیار زیادی در کاهش قند، چربی و فشار خون دارد، گفت: ناهار وعده ای سودازاست و بدن انسان را سرد می کند به همین دلیل منشأ قند خون، چربی و فشار خون است.
طب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم شریف، استاد حوزه علمیه خواهران شامگاه شنبه در رواق حضرت خدیجه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه برای کنترل قند خون در خانم هایی که در آستانه بارداری هستند به ویژه قند ناهار و شام می توان از دم کرده های برگ گردو، پرده های میان گردو، برگ زیتون، آویشن، نعناع، پونه و خار مریم استفاده کرد، گفت: همچنین بوقناق موجب کاهش قند در خون می شود.

وی افزود: برای اینکه قند ناشتای فرد پایین آمده، بدون اینکه خواب فرد دچار اختلال شود عناب و اسطوخودوس، برگ زیتون و موادی که قند را پایین می آرودند را با یک لیوان آبجوش دم کرده و میل می کند تا قند خون او پایین بیاید و باید دقت کرد که برای درمان قند باید  این داروها را سه ماه تا چهل روز به صورت منظم مصرف کرد و بعد از کاهش قند و طبیعی شدن آن می توان اقدام به بارداری کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: از دیگر داروهایی که برای کاهش قند در بدن مؤثر بوده و دارای طبع سرد و خنک هستند می توان به سماق، سرکه، آبلیمو، تخم خرفه اشاره کرد و کسانی که دارای کبد گرم هستند و طبع گرمی دارند می توانند از این داروها استفاده کنند.

وی تغییر سبک زندگی را از دیگر عوامل کاهش قند عنوان کرد، گفت: کسانی که زندگی معمولی داشته و فعالیت زیادی ندارند مانند خانم های باردار، خام های شیرده و کودکان می توانند با حذف ناهار تا حدود زیادی به کاهش قند در بدن کمک کرده و در روایت ها نیز بر این موضوع تأکید شده است و این افراد می توانند صبحانه مفصلی خورده و شام را کامل بخورد و به جای ناها از مغزها و انواع عرقیات و خرما استفاده کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: وعده ناهار یک وعده سودازا بوده و بدن را سرد می کند؛ بنابراین حذف این وعده اضافه بر کاهش قند به کاهش فشار خون و چربی در بدن نیز کمک می کند.

خانم شریف اظهار کرد: بهترین وعده های غذایی از نظر اسلام وعده های صبحانه و ناهار هستند اما کسانی که مریض هستند و یا سالم نبوده و بنیه ضعیفی دارند باید در زمینه حذف وعده ناهار با مشورت پزشک و متخصص طب اسلامی این کار را انجام دهند.

وی افزود: طبیعت انسان اگر طبیعت سالمی باشد میل فرد به خوردن وعده ناهار کم است و ترجیح می دهد در این نوبت میوه مصرف کند.

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: مصرف داروهای کنترل کننده قند برای مادران در دوران بارداری ممنوع است و به جنین آسیب می رسند بنابراین استفاده از کنترل کننده های طبیعی قند با مشورت پزشک طب اسلامی و سنتی به سلامت مادر کمک می کند و باید دقت کرد حتی در کشورهای اروپایی در صورت بالا بودن قند مادر بلافاصله برای او انسولین تجویز نمی شود در حالی که در کشور ما متأسفانه بلافاصله این کار را انجام می دهد که این کار دارای عوارض برای مادر و جنین است./968/پ202/ب1

ارسال نظرات