۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۵۱۶۰۲۳
حجت الاسلام باهر تأکید کرد؛

ضرورت همکاری فعالان بین المللی برای کمک به مظلومان جهان

دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه ۵ کشور با بیان این که مسلمانان جهان نمی توانند به ظلم ها به مردم بی دفاع بی تفاوت باشند، گفت: فعالان بین المللی باید با تعاملات لازم در زمینه مطالعاتی و اجرایی به مظلومان جهان به ویژه مسلمانان کمک کنند.
حقوق بشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عینی باهر دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه 5 کشور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی گفت: علت نامگذاری و برگزاری این روز بین المللی به این منظور است که جهان اسلام حقوق بشر اسلامی را به یاد آورد و جهانیان با آن آشنا شوند.

وی افزود: حقوق انسان از سوی خداوند متعال وضع شده است، سلسله گفتمان خدامحوری باید در برابر خود محوری بشری باشد، یکی از مهم ترین شاخصه های حقوق بشر اسلامی کرامت و عزت انسان محسوب می شود که خداوند متعال در قرآن کریم اشاره کرده است.

دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه 5 کشور با بیان این که حقوق و مسؤولیت های مربوط به دولت ها شهروندی و برای ملت حقوق مدنی نامیده می شود، اظهار داشت: در حال حاضر در هر دو زمینه باید کار ویژه ای انجام داده شود.

وی ادامه داد: ظلم به مردم بی دفاع در کشورهای گوناگون در حال گسترش است؛ کشتار مردم، تحت فشار قرار دادن مهاجران و پناهندگان، عدم توجه به مسائل زیست محیطی و نقض حقوق زندانیان از جمله ظلم های در حال انجام در جهان است.

حجت الاسلام عینی باهر با بیان این که مسلمانان جهان نمی توانند به ظلم ها به مردم بی دفاع بی تفاوت باشند، ابراز داشت: فعالان بین المللی باید با تعاملات لازم در زمینه مطالعاتی و اجرایی به مظلومان جهان به ویژه مسلمانان کمک کنند.

وی عنوان کرد: در داخل در زمینه شهروندی و مشارکت مدنی کارهای خوبی صورت گرفته اما هنوز جای کار دارد، قانون دسترسی آزاد به اطلاعات امری مهم است که سبب آگاهی مردم می شود، هر فردی می تواند مطالبه کند و سازمان تا ده روز می تواند قانون را ارائه دهد.

این فعال حقوق بشر اسلامی خاطرنشان کرد: ستاد صیانت از حقوق شهروندی در هر استانی تشکیل شده است، قانون و حمایت از مشاغل خانگی نیز امری مهم به شمار می رود که در کشورهای مختلف اجرا شده است و در کشور باید توجه بیشتری شود؛ سازمان های مردم نهاد هم باید فعالیت های بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: احقاق حقوق شهروندی با مشارکت مردم و اتحاد دولت و ملت محقق می شود، برخی دستگاه ها و سازمان در مباحث حقوق بشری کم لطفی می کنند و مسائل را با کندی به پیش می برند، این مسائل پیگیری خواهد شد و گزارشات آن به مردم ارائه می شود.

حجت الاسلام عینی باهر گفت: علاج همه مشکلات اجرای قانون و مطالبه گری مردم است، سیستم کشور روز به روز در حال اعتلا است، اگر مسؤولی در سازمانی تخلفی انجام داد خود سیستم نظارتی باید برخورد کند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات