۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۱۵۹۷۳
امام جمعه همدان مطرح کرد؛

اهمیت وحدت و حفظ آن در مناسک حج

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که برای حفظ وحدت با اهل سنت نماز بخواند مانند آن است که ثواب نماز با رسول خدا را برای انسان ثبت می کنند.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان امروز در دیدار کارگزاران حج استان همدان با اشاره به اهمیت حج در اسلام اظهار داشت: هر کاری در دنیا هر چه بیشتر ارزشمند باشد، خطرات بیشتری دارد.

وی خاطرنشان کرد: مناسک حج در میان همه نمودهای حضرت حق نسبت به همه بالاتر است و این مساله شوخی نیست و ثواب انقاق مال به اندازه ثواب حج نخواهد بود.

امام جمعه همدان در ادامه تصریح کرد: شخصی نزد رسول خدا آمد و گفت که من ثروتمندی هستم و راهی برای من غیر از حج قرار دهید تا انفاق کنم و پیامبر فرمود که اگر به اندازه کوه ابوقبیس انفاق کنی باز هم معلوم نیست که خداوند به اندازه یک حاجی به تو اجر و ثواب دهد.

وی یادآور شد: اجر زائر حج گزاران از صدر تا ذیل قابل شمارش نیست چنانکه در نماز جماعت اگر تعداد نمازگزاران به ده نفر رسید ملائکه از عهده آن برنخواهند آمد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: سهم اقتدا کنندگان در نماز جماعت بسیار زیاد است اما در روایت آمده است که به امام جماعت خداوند به اندازه همه افراد شرکت کننده به نماز خداوند ثواب می دهند.

وی گفت: در روایت آمده است که هرگاه حج تعطیل شود جامعه به هم می ریزد البته کوتاهی هایی صورت گرفته و خانواده ای یهودی عهده دار خانه خدا شده اند ولی با این همه حج روال عادی خود را طی می کند.

آیت الله طه محمدی گفت: کسانی که کاروان زیارتی را اداره می کنند ثواب زیادی می برند و چون ما به عظمت این کار واقف نیستیم این مساله را گذرا رد می شویم و روحانی و مسؤول کاروان ها دغدغه لازم را ندارند.

وی ادامه داد: امروز در جنگ کفر و دین کفر با تمام قوت به میدان آمده است و در این شرایط حج گزاران و مدیران و کارکنان باید یک سفیر دانشمند از حیث اخلاق عمل و علم برای نظام اسلامی باشند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: لباس زائران باید در شان شیعیان اهل بیت(ع) و ایران اسلامی نیست و باید زائران از ناحیه مسائل آموزشی مستغنی باشند.

وی ابراز داشت: در روایت آمده است که ادب و اخلاق شیعیان باید به گونه ای باشد که دوست و دشمن بگویند که خداوند جعفر ابن محمد را بیامرزد که امت خود را این گونه تربیت کرده است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: همه گروه ها و کاروان ها در تمام جریان ها آبروی امام صادق(ع) و اهل بیت(ع) را حفظ کنند.

وی در پایان با اشاره به روایتی اظهار داشت: کسی که برای حفظ وحدت با اهل سنت نماز بخواند مانند آن است که ثواب نماز با رسول خدا را برای انسان ثبت می کنند./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات