۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۵۱۵۹۲۴
عضو مجلس خبرگان رهبری:

برجام موضع عقلانی و منطقی ایران اسلامی را اثبات کرد

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسینی با بیان این که برجام موضع عقلانی و منطقی ایران اسلامی را اثبات کرد، گفت : نقض برجام برای عموم مردم روشن شده است و همه باید برای پاسخ به این اقدامات غرب، گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم.
حجت الاسلام سید مجتبی حسینی

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسینی، نماینده خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به نقض آشکار برجام از سوی دولت ایالات متحده آمریکا، پاسخ قاطع مسؤولان دستگاه سیاست خارجی را با تبعیت از نظر رهبر معظم انقلاب امری ضروری دانست.

وی تصریح کرد: امروز نقض برجام برای عموم مردم روشن شده است و همه باید برای پاسخ به این اقدامات غرب، گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم و هر طور که ایشان اشاره کردند، مسؤولان وارد عمل شوند چرا که هم قانون اساسی و هم عقلانیت، تدبیر و تجربه انقلاب اسلامی این انتظار را دارد.

تصمیم گیری درباره نوع واکنش به نقض برجام در اختیار رهبر معظم انقلاب است

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: درباره این که جمهوری اسلامی پس از خروج آمریکا از برجام چگونه عمل خواهد کرد، باید از سوی رهبر معظم انقلاب تصمیم گیری شود و چه بسا تصمیم بر این شود که در صورت تعهد واقعی کشورهای غربی، با تداوم تعهد جمهوری اسلامی به قرارداد برجام، موجبات انزوای آمریکا فراهم شده و به نوعی پیوند آمریکا و اروپا کمرنگ شود که این یک پیروزی بزرگ در سطح جهان خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: با عنایت به بُعد مردمی جایگاه ولایت فقیه مطالبی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره می فرمایند، از دل ملت بر می خیزد و در واقع یک سلسله مطالب تحمیلی نخواهد بود؛ ولایت فقیه عین تحقق مردم سالاری است و مردم نسبت به این جایگاه ایمان دارند.

تبیین اهداف ورود جمهوری اسلامی به مذاکرات هسته ای

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به مرور اهداف نظام جمهوری اسلامی از ورود به مذاکرات هسته ای پرداخت و اظهار کرد: به نظر می رسید رهبر معظم انقلاب با دو هدف با اصل مذاکراتی که به انعقاد برجام ختم شد، موافقت کردند که یکی از آن اهداف این بود که می خواستند برای جهانیان اثبات شود که تبلیغات سوء بیگانگان علیه نظام اسلامی یک امر خلاف واقع است و در واقع مسأله ایران هراسی از بین برود و همگان بدانند که ایران یک کشور منطقی است که قصد تجاوز به هیچ نقطه ای را ندارد.

وی «اثبات بی وفایی کشورهای غربی» را یکی دیگر از اهداف احتمالی موافقت رهبر معظم انقلاب با موضوع مذاکره قلمداد کرد و گفت: رهبری می خواستند برای برخی از کسانی که دل شان برای انقلاب می تپید اما معتقد بودند که امکان صلح با آمریکا و برخی کشورهای غربی وجود دارد، بی وفایی این کشورها اثبات شود.

برجام موضع عقلانی و منطقی ایران را اثبات کرد

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تأکید کرد: مسأله برجام آزمایشی بود که هم موضع عقلانی و منطقی ایران را برای دنیا روشن ساخت و هم برای بسیاری از آحاد ملت اثبات کرد که کشورهای غربی بی وفا هستند، منطق سرشان نمی شود و زبانشان زبان قدرت و زورگویی است. این کشورها در برابر نظام ما عاجز شدند و از همین رو به مذاکره راضی شدند و اگر امکان حمله نظامی به ایران برای آن ها فراهم بود، از آن چشم پوشی نمی کردند.

وی افزود: طرف غربی وقتی با مقاومت چند ساله ملت ایران مواجه شد و احساس کرد که این مردم از رهبر معظم انقلاب حرف شنوی دارند، بنا را بر این گذاشت که به مناسبت مذاکره، به صورت خزنده و به وسیله مکر و حیله مقاصد خود در تسلیم کردن ایران در برابر باطل خود را به نتیجه برسانند.

خط قرمزهای رهبر معظم انقلاب خطر مذاکره برای انقلاب را دفع کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در مقام عمل، اگر خط قرمزهای مذاکره مرتباً از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین نمی شد، چه بسا افرادی که دیدگاه های منعطف تری نسبت به این مذاکرات داشتند نسبت به بسیاری از ارزش های ما کوتاه می آمدند و انقلاب ما نیز مانند بسیاری از انقلاب های دیگر صدمه می دید و قسم زیادی از حیثیت و استقلال کشورمان را از دست می دادیم اما رهبر معظم انقلاب با بیان قاطعی که نسبت به زیاده خواهی های آمریکا ابراز فرمودند، راه این خطر را بستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: با وجود صدماتی که در جریان انعقاد برجام دیدیم و امکانات اقتصادی بزرگ ما در زمینه انرژی هسته ای از بین رفت، در عین حال اگر کشورهای غربی به مفاد همین قرارداد عمل می کردند، امید داشتیم که این ضررها پس از مدت چند سال جبران خواهد شد اما خود آن ها این قرارداد را نقض کردند و همانطور که وزیر امور خارجه کشورمان اشاره کردند، طرف غربی در عمل هم با روح برجام و هم با متن آن مخالفت کرده است./820/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات