۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۵۱۵۸۱۶
امام جمعه موقت شهر شال:

بهره های معنوی حرم اهل بیت راه مبارزه با توطئه های دشمن است

امام جمعه موقت شهر شال گفت: اگر بهره‌های معنوی مردم از حرم اهل بیت(ع) در کشور نبود با توطئه‌های فراوان دشمن تاکنون اثری از اسلام و تشیع باقی نمانده بود، با این حال ظرفیت بهره برداری چه از ناحیه مسؤولان و چه مردم، بیش از این مقدار است.
حجت الاسلام شمس الدین شالی

حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی، امام جمعه موقت شهر شال، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به تاثیر حضور امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در ترویج معنویت در کشور گفت: اهل بیت(ع) چه در زمان حیات و چه پس از آن منشا اثر و چشمه جوشان فیض الهی هستند، آنها ارتباط با خدا  را تعیین کرده، علوم اهل بیت(ع) را ترویج داده و بر اثر برآورده ساختن حاجات ایمان مردم را تقویت می‌کنند.

وی سپس درباره میزان بهره برداری از ظرفیتهای حرم رضوی و حضرت معصومه(س) در راستای مهندسی فرهنگی کشور ابراز داشت: درحال حاضر در حد بسیار مطلوبی از ظرفیتهای این دو حرم استفاده می‌شود، با این حال این بهره برداری به اندازه سرمایه‌ای که در آنجا وجود دارد نیست.

حجت الاسلام موسوی شالی در ادامه توضیح داد: اگر بهره‌های معنوی مردم از این مکانهای مقدس نبود با توطئه‌های فراوان دشمن تاکنون اثری از اسلام و تشیع باقی نمانده بود، با این حال ظرفیت بهره برداری چه از ناحیه مسؤولان و چه مردم که آنها نیز باید خواستار استفاده باشند، بیش از این مقدار است.   

وی رسیدن به باور را راه افزایش بهره برداری از ظرفیتهای حرم اهل بیت(ع) در کشور دانست و عنوان کرد: با رسیدن به این باور که اهل بیت(ع) در زمان پس از حیات نیز همچون زمان حیات در برآورده ساختن و شنیدن نیازهای ما توانمند هستند در افزایش توجه به ظرفیتها موثر است که این کار با فعالیت فرهنگی، علمی و تبلیغاتی امکان پذیر است.

امام جمعه موقت شهر شال در ادامه افزود: دشمن نیز همواره در تلاش است تا این نوع باور را به شکلهای مختلف از افراد بگیرد تا جایی که گاهی حتی این تلاشها در افراد مذهبی نیز تاثیرگذاشته است، در مقابل این اقدامات هر مسؤول و فرد به اندازه توان و ظرفیت خود مسؤولیت دارد.

وی سپس درباره راه رسیدن به ثبات فرهنگی و معنوی جامعه ایرانی ابراز داشت: علم راه کار رسیدن به ثبات فرهنگی و معنوی است، خود امام رضا(ع) نیز در 15 سالی که در فضای آزادتری بودند به نشر علوم اهل بیت(ع) می‌پرداختند، در حال حاضر نیز مهمترین کار همین امر است.

حجت الاسلام موسوی شالی در ادامه افزود: اگر افراد مومن به اندازه توانایی خود به افراد و جامعه خدمت کنند و محاسن کلام اهل بیت(ع) در محیطهای مختلف آموزشی منتشر شود اعتماد به وجود آمده فطرتهای پاک جذب خواهند شد.

وی در پایان گفت: باید توجه داشت که کلام اهل بیت(ع) در چند نصیحت کلی خلاصه نشده و روایات گوناگونی از آنها برای بخشهای مختلف زندگی وجود دارد، در واقع آنان برای آباد کردن زندگی انسانها آمده و نسخه‌های درستی برای بشریت عرضه کرده‌اند که البته باید این نسخه‌ها به زبان روز و قابل فهم برای افراد جامعه امروزی و گاهی با استفاده از هنر منتقل شوند./955/ت302/ب1

ارسال نظرات