۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۵۱۵۷۹۵
مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین:

موقعیت معنوی حرم اهل بیت بسیاری از مفاسد فرهنگی را اصلاح می‌کند

مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین گفت: موقعیت معنوی اهل بیت به خودی خود بسیاری از مفاسد فرهنگی را اصلاح می‌کند؛ همچنین آموزه‌های دینی و اخلاقی آنان نیز برای فرهنگ کشور منبع و پشتوانه‌ای عظیم به شمار می‌آید.
حجت الاسلام علی عبداللهی

حجت الاسلام محمدعلی عبداللهی، مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به تاثیر حضور امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در ترویج معنویت در ایران گفت: با توجه به آیات قرآن نتیجه قدرشناسی و محبت به اهل بیت(ع) به خود افراد بازمی‌گردد و امکان استفاده از راهنمایی، خیرات و احسان آنها برای افراد فراهم می‌شود و دور شدن از آنان درواقع دور شدن از برکاتشان است.

وی ادامه داد: کشور ما نیز به برکت وجود امام رضا(ع) کشوری موفق و محفوظ در مقابل بلاهای سیاسی و نظامی بوده؛ همچنین در سایه مقبره حضرت معصومه(س) حوزه علمیه تشکیل شد که علاوه بر ایران تمام جهان را تحت سیطره علمی و نفوذ خود قرار داده، در واقع این برکات نتیجه همراهی و وجود حرم این بزرگان در کشور است.

حجت الاسلام عبداللهی سپس با بیان میزان ظرفیت حرم رضوی و حضرت معصومه در راستای مهندسی فرهنگی کشور ابراز داشت: این حرمها از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به فعلیت رساندن آنها به میزان توانمندی مسؤولان بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: موقعیت معنوی این بزرگان به خودی خود بسیاری از مفاسد فرهنگی را اصلاح می‌کند؛ همچنین آموزه‌های دینی و اخلاقی آنان نیز برای فرهنگ کشور منبع و پشتوانه‌ای عظیم به شمار می‌آید و افرادی که در سایه این دو حرم قرار دارند می‌توانند اهداف فرهنگی دین را منتقل کنند، علاوه بر این سایر افراد نیز می‌توانند به این مکان آمده و از آن بهره برند.

مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین سپس به بیان میزان توجه مسؤولان به ظرفیتهای این دو حرم پرداخت و خاطر نشان کرد: در استفاده از این ظرفیتها اگر غفلت هم نبوده میزان استفاده بسیار ناچیز بوده که درک نکردن ظرفیتهای این حرمها می‌تواند علت عدم این بهره برداری کافی باشد.

وی در پایان به راه رسیدن به ثبات و استحکام فرهنگی و معنوی جامعه ایرانی گفت: بازگشت به فرهنگ اهل بیت(ع) و دستورات دینی تنها راه اصلاح جامعه است، در واقع عمل به دستورات دین نسخه شفا بخش تمام بیماریهای فرهنگی و عمومی جامعه است./955/ت302/ب1

ارسال نظرات