۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۵۱۵۷۲۸
حجت الاسلام سالک:

ویلاداران متمول در انتخابات شوراها اثرگذار بودند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از دخالت برخی بخشداران در انتخابات شوراها انتقاد کرد و از تاثیر برخی ویلاداران متمول در انتخابات شوراهای شهر و روستای اصفهان خبر دا.
حجت الاسلام سالک

حجت الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه رساندن پرچم انقلاب اسلامی و اسلام به دست صاحب اصلی آن امام زمان(عج) مشکلات بسیاری را در پیش رو دارد، گفت: نظام سلطه و طرفداران آن در داخل کشور سختی‌های بسیاری را در این مسیر پدید آورده‌اند که بنابر آیات قرآن با استقامت می‌توان در مقابل آنها به پیروزی رسید.

حجت الاسلام سالک در ادامه افزود: وظیفه خود می‌دانم اطلاعاتی پیرامون انتخابات اخیر را بنابر وظایفی که دارم در اختیار مردم قرار دهم و از رأی مردم به عنوان حق الناس دفاع کنم.

وی با اشاره به روند تشکیل هیأت عالی نظارت بر انتخابات استان‌ها در مجلس شورای اسلامی و  تشکیل هیأت نظارت بر انتخابات در استان اصفهان، تصریح کرد: بنده، آقای حاجی دلیگانی و اکبر ترکی به عنوان رییس و اعضای هیأت نظارت بر انتخابات تشکیل جلسه دادیم و آقای حاجیان که در گذشته فرماندار اصفهان بوده است نیز به عنوان دبیر این هیأت انتخاب شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: پس از تشکیل دبیرخانه هیئت عالی در استان اصفهان ۲۴ هیئت نظارت بر شورای اسلامی شهر و روستا در ۲۴ شهرستان تشکیل، احکام مربوطه صادر و شوراهای نظارت تعیین شدند.

خلأهای قانونی انتخابات و تأیید صلاحیت‌ها زمینه ساز تخلفات است

وی از ارائه مدارک مختلف برای اثبات جرایم و مفاسد برخی افراد متخلف در انتخابات خبر داد و افزود: تخلفات مختلفی در انتخابات شوراهای اسلامی اصفهان رخ داد که اولین علت و ریشه آن را باید در خلأهای قانونی موجود دید که لازم است با بررسی‌های دقیق و اصولی این مشکلات برطرف شود.

ویلاداران متمول در انتخابات شورای اسلامی روستاها اثرگزار بودند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، امکان چشم پوشی بخشداران نسبت به مشکلات افراد و عدم برخورداری از صلاحیت را از دیگر خلأهای قانونی در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا برشمرد و عنوان کرد: در قانون آمده که اگر بخشدار به فردی مظنون شد می‌تواند از دستگاه‌ها استعلام کند اما اگر مظنون نشد فرد تایید صلاحیت می‌شود در این صورت هر بخشدار می‌تواند از تخلفات رفقای خود چشم‌پوشی کند در این صورت رای مردم مال‌المصالحه سلایق سیاسی خواهد شد.

وی یکی دیگر از خلأهای قانونی موجود در انتخابات شورای اسلامی روستاها امکان رأی دادن افراد ثروتمندی که در روستاها باغ و ویلا دارند عنوان کرد و گفت: در یک روستایی که ۱۰۰ نفر جمعیت دارد ۵۰۰ رای ماخوذ می‌شود به‌گونه ای که افراد متمول و ثروتمند که در روستاها به ساخت ویلا پرداخته‌اند و با وجود آنکه سالی چند روز را در آن روستا سپری می‌کنند در سرنوشت چند کشاورز بی بضاعت دخالت می‌کنند و آینده را به نفع متمولان رقم می‌زنند.

اجازه بازشماری صندوق‌های رأی اصفهان را ندادند

وی ادامه داد: در شهر اصفهان شکایت ما به هیأت داوری ارسال شد و قرار شد تا بازشماری صندوق‌ها صورت بگیرد ولی نامه‌ای از آقای بحیرایی از هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مبنی بر تأیید شدن آرای شهر اصفهان و دیگر شهرستان‌ها به دست ما رسید و تلاش‌های قانونی ما با زیرپا گذاشتن قانون توسط هیأت مرکزی انتخابات برای عمل شدن به قانون بی‌ثمر ماند.

حجت الاسلام سالک از ارائه پرونده بزرگ و قطوری از تخلفات انتخابات به رییس مجلس شورای اسلامی به همراه شکایت 50 نماینده مجلس به کمیسیون اصل 90 خبرداد و اظهار کرد: علت اینکه تا کنون این مسائل رسانه‌ای نشده بود جلوگیری از تشویش و ایجاد فضا برای سوء استفاده بود اما از راه‌های قانونی به دنبال احقاق حق مردم و مقابله با تخلفات هستیم.

وی بر اهمیت انتخاب صحیح و دقیق شهرداران و دهیاران توسط اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا تأکید کرد و افزود: نباید نظام مقدس اسلامی به عنوان مال المصالحه سیاسی افراد و سیاست بازی‌های افراد قرار بگیرد، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا باید از سیاست زدگی پرهیز کنند و به دنبال انتخاب افراد متعهد و دلسوز باشند./1304/ ۳۰۱/ص

ارسال نظرات