۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۵۱۵۶۲۹
کارشناس طب اسلامی مطرح کرد؛

کاهنده‌های گیاهی قند در دوران بارداری مصرف نشود

خانم شریف گفت: داروهای سنتی کاهنده قند دارای طبع گرم و خشک هستند و داروهایی مانند آویشن، نعناع، گزنه و اسطو خودوس چون قاعده آور هستند،
طب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم شریف، استاد حوزه علمیه خواهران عصر امروز در رواق حضرت خدیجه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه مادری که می‌خواهد باردار شود اگر افزایش قند داشته باشد باید خوردن قند و هر چیزی را که قند مصنوعی دارد را کنار بگذارد، گفت: اگر با وجود اصلاح مزاج و همه روش ها باز قند زن و شوهر در آستانه بارداری بالا بود از داروهای سنتی استفاده می شود.

وی افزود: داروهای سنتی کاهنده قند دارای طبع گرم و خشک هستند و داروهایی مانند آویشن، نعناع، گزنه و اسطو خودوس چون قاعده آور هستند استفاده از آنها در دوران بارداری توصیه نمی شود چون موجب لکه بینی و زایمان زودرس و سقط جنین می شود؛ بنابراین کنترل قند قبل از بارداری راحت است اما در حین بارداری به علت محدودیت دشوار است.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: خانم هایی که دچار قند بالا هستند و می خواهند اقدام به بارداری کنند به آنها توصیه می شود که روزانه یک قاشق گیاه گزنه را ناشتا یا بعد از صبحانه به همراه کاسنی، بو مادران و گل محمدی مصرف کنند زیرا مصرف این ها همراه گزنه از تسریع قاعدگی و افزایش میزان قاعدگی جلوگیری می کند و چون این گیاهان زیاد گرم هستند برای افراد دارای طبع گرم مناسب نیستند.

استاد حوز علمیه خواهران با اشاره به اینکه دمنوش برگ گردو نیز برای کاهش قند خیلی مناسب است، ادامه داد: استفاده از تخم خرفه، شنبلیله نیز قبل از خواب به کاهش قند ناشتا کمک می کند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س)تصریح کرد: داروهایی که بیان شد برای کاهش قند قبل از اقدام به بارداری مناسب بوده و در حین بارداری استفاده از این داروها ممنوع بوده یا با محدودیت همراه است؛ بنابراین این داروها را باید در حین بارداری حتما با مشورت پزشک مورد استفاده قرار داد.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: برای شب زیاد نمی توان از داروهای گرم و خشک استفاده کرد چون موجب بی خوابی فرد می شود؛ بنابراین باید برگ گردو یا سایر مواد را با تخم خرفه که طبیعت آن معتدل است، مصرف کرد.

خانم شریف تصریح کرد: خوردن قند و شکرو قندهای مصنوعی موجب کاهش قند در فرد نمی شود، بنابراین برای اثر بخشی دارو باید از خوردن قند پرهیز کرد.

وی یادآور شد: حجامت عام و پس از آن حجامت کبد نیز برای کاهش قند مناسب است چون هورمون های کاهش دهنده قند را بیشتر می کند و در ابتدا حجامت عام انجام شده و پس از یک ماه حجامت کبد برای فرد انجام می شود تا قند موجود در خون فرد کاهش یابد./968/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات