۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۵۱۵۶۱۹
آیت الله موسوی اصفهانی:

پاسخ به شبهات وظیفه اصلی طلاب و روحانیان است

مدیر حوزه علمیه همدان گفت: جوانان ما نسبت به مسایل تخصصی اعتقادات بی خبر هستند و به همین سبب دچار مشکلات اعتقادی می شوند، آگاه کردن جوانان وظیفه اصلی روحانیت است.
آیت الله موسوی اصفهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه آیت الله آخوند(ره) بیان داشت: حوزه های علمیه باید در صدد پاسخ به شبهات جدید باشند و باید به طلاب جوان به جای دروس قدیمی همچون مکاسب محرمه و بخش هایی از کفایه کلام جدید را در یک دوره سه ساله آموزش دهند.
 
وی در ادامه ابراز داشت: باید برای نسل جوان مسایل دینی و اعتقادی را تبیین کرد، مسؤولیت روحانیان در حال حاضر بسیار سنگین است، وهابیت و مسیحیت دنبال گمراه کردن جوانان ما هستند.
 
آیت الله موسوی اصفهانی اظهار داشت: وهابیت به ما تهمت کفر می زنند و می گوید که توسل نوعی شرک است و این در حالی است که خود خداوند متعال در قرآن مساله شفاعت را مطرح می کند و این مساله باید در جامعه از سوی روحانیان مطرح شود.
 
وی با بیان اینکه نیروی جوان ایرانی بزرگ ترین سرمایه است گفت: طلاب باید فعالیت های تبلیغی خود را از مراکز آموزش و دبیرستان ها شروع کنند و به طرح پاسخ شبهات جدید بپردازند.
 
مدیر حوزه علمیه همدان اظهار داشت: جوانان ما نسبت به مسایل تخصصی اعتقادات بی خبر هستند و به همین سبب دچار مشکلات اعتقادی می شوند، آگاه کردن جوانان وظیفه اصلی روحانیت است.
 
وی در ادامه افزود: معارف قرآنی و مسایل اعتقادی باید با ظرافت های خود به جوانان تعلیم داده شود و این مساله نیازمند آموزش های قبل از تبلیغ است و افراد باید قبل از این مساله خود را مهیا کنند.
 
آیت الله موسوی اصفهانی گفت: حوزه علمیه همدان در صدد برگزاری کلاس های کاربردی کلام جدید است، من از طلاب و روحانیان درخواست دارم که با شرکت در این کلاس ها از تجربیات اساتید مجرب همدان و قم به نحو احسن استفاده کنید.
 
وی در پایان گفت: طلاب و روحانیان باید همتی راسخ نسبت به تبلیغ دین الهی داشته تا بتوانند جواب گوی سوالات مردم باشند و بتوانند مصداق بارز آیه "فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ ...."  باشند./۹۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات