۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۵۱۵۴۷۷
حجت الاسلام خرسند:

اعتقاد به رسالت و امامت، تفاوت جامعه ولایی با دیگر جوامع است

حجت‌الاسلام خرسند گفت: اعتقاد به رسالت پیامبر و امامت اهل بیت(ع) تفاوت بین جامعه ولایی و نظام ولایت فقیه ما با دیگر جوامع است.
حجت الاسلام محمد خرسند

حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، گفت: پیامبر خاتم و اهل بیت او(ع) برگزیدگان خدا و برای بشریت نور هستند. بنابراین حضورشان، جسمشان، روحشان و کلامشان نورانیت ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که حضور و عنایت این بزرگواران نسبت به ایرانیان از گذشته تا امروز، برکات فراوانی برای این سرزمین ایجاد کرده و به برکت حضور این بزرگواران، سرزمین ایران مقدس شده است.

حجت‌الاسلام خرسند حضور امام رضا(ع) در مشهد، حضرت معصومه(س) در قم و احمدبن‌موسی(ع) را در شیراز و بقاع متبرکه دیگر سبب علاقه مردم نسبت به اهل بیت(ع) دانست که این علاقه وافر در این حرمین مطهر متجلی می‌شود.

امام جمعه کازرون  حرم امامزادگان(ع) را به کارخانه تولید برق برای مردم ایران توصیف کرد و افزود: این بزرگواران با کلامشان که نور است این کشور را، بلکه همه مسلمانان جهان را نورانیت بخشیدند و از این رو ادهه اول ذی‌قعده را به حق دهه کرامت نامیدند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه ملت ایران اکثریت قاطع شیعه اثنی‌عشری و محب اهل بیت هستند و غیر شیعیان و حتی دیگر ادیان هم نسبت به اهل بیت عشق می‌ورزند و به آنها توسل می جویند، از علاقه قلبی ایرانیان از آن زمان تا کنون با هر دین و آیین و مسلکی خبر می‌دهد.

حجت‌الاسلام خرسند به معنویتی که به واسطه حضور حرم امامزادگان در ایران حکمفرماست اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام در قم و حضور علما و مراجع و نیز دیگر حوزه‌های علمیه پررونق در ایران از برکت اهل‌بیت(ع) به ویژه حضرت معصومه(س) در قم است.

وی با بیان اینکه این فضای معنوی و علاقه مردم به اهل‌بیت(ع) یک علاقه دوطرفه بین مردم و اهل‌بیت(ع) است و شروعش هم از جانب اهل‌بیت بوده است تصریح کرد: تشکیل نظام اسلامی بین همه کشورهای اسلامی در ایران، نشان از همین عنایت اهل‌بیت(ع) به این سرزمین است و قطعا آن چیزی که این نظام را حفظ کرده، همین عشق و ارادت مردم به این خاندان است.

امام جمعه کازرون در ادامه با تأکید بر اینکه استحکام فرهنگی باید ریشه در فرهنگ دینی ما داشته باشد، مبانی فرهنگ دینی را اصول دین دانست و گفت: فرهنگ دینی اسلام برخاسته از اصول دین است پس باید این اصول را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه خداباوری باید در تمام حرکات و سکنات جامعه مشهود باشد اظهار داشت: نباید در برابر تهاجم فرهنگی دشمن دچار خودباختگی شویم و این در صورتی است که در عمل پایبند به خداباوری باشیم.

حجت‌الاسلام خرسند ادامه داد: خداباوری باید در تمام شئون زندگی نقش داشته باشد و اعتقاد به رسالت پیامبر و امامت اهل بیت(ع) تفاوت بین جامعه ولایی و نظام ولایت فقیه ما با دیگر جوامع است.

امام جمعه کازرون با اشاره به اینکه درد نظام ولایی، فصل‌الخطاب حقیقی، ولایت فقیه است تصریح کرد: در نظام اسلامی، اعتقاد به معاد و آخرت، باعث می‌شود که دچار دنیاطلبی نشویم.

وی رعایت عدل را اساس همه مقدرات خداوند دانست و گفت: عدل باید در جامعه نهادینه شود که در آن صورت هم رفاه دنیوی در جامعه بوجود می‌آید و هم سعادت اخروی./825/ت302/ب1

ارسال نظرات