۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۱۵۰۰۱
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر خبر داد:

مراسم برائت از مشرکین در حج امسال برگزار می‌شود

سرپرست حجاج ایرانی گفت: در مراسم حج امسال علاوه بر برگزاری مراسم دعای کمیل، مراسم برائت از مشرکین نیز در هتل‌ها و چادرهای زائران ایرانی برگزار می‌شود.
مراسم برائت از مشرکین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، صبح امروز در حاشیه آئین اعزام اولین کاروان حج در سال ۹۶ در فرودگاه امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران، گفت: در شعار امسال حج به موضوع معنویت اقتدار ملی و همبستگی اسلامی توجه بسیاری شده است. رهبر معظم انقلاب نیز روز گذشته به موضوع معنویت در حج بسیار اشاره کردند و فرمودند که؛ در موسم حج موضوعات یافت می شود که در جای دیگر وجود ندارد.

وی افزود: زائران خانه الهی در حج امسال باید بیشتر به مسائل معنوی و خودسازی دینی توجه کنند و تمام تلاش خود را به کار گیرند تا از برکات حرج بهره‌مند شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با تاکید بر حفظ اقتدار کشورمان، تاکید کرد: امروز کشور ایران یک کشور مقتدر است و زائران ایرانی حج نیز باید اقتدار ایرانی را همواره در منش و در رفتار خود داشته باشند. همگی باید تلاش کنیم تا در موسم حج امسال هیچ خدشه‌ای به اقتدار کشورمان وارد نشود.

وی گفت: موضوع همبستگی اسلامی در حج نیز بسیار مهم است که در حج امسال باید همچون سال‌های قبل موضوع «فلسطین» در راس امور باشد و در فرع امور هم به مشکلات جهان اسلام توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: هرگز نباید مسائل تفرقه ای در حج وارد شود. باید همه تلاش کنند تا اتحاد و همبستگی میان مسلمانان شکل گرفته و هواره حفظ شود.

وی در خصوص پیگیری کشته شدگان در مراسم منا در سال ۹۴ نیز گفت: قطعاً در حج امسال موضوع کشته شدگان در «مسجد الحرام» و «منا» را پیگیری خواهیم کرد، ضمن اینکه در مراسم حج امسال تلاش می‌کنیم این موضوع را از طریق مسئولان سعودی پیش ببریم.

وی در پایان در خصوص مراسم برائت از مشرکان نیز گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته این مراسم در هتل ها و خیمه های حجاج ایرانی برگزار خواهد شد و هیچ مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت./۸۵۶/۲۰۲/ص

ارسال نظرات