۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۵۱۴۹۷۳
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

سخنان رهبری درباره حج فصل الخطاب است

سرپرست حجاج ایرانی گفت: مردم ما نبايد دغدغه‌ای برای سفر حج امسال داشته باشند، آنچه رهبري ديروز بيان فرمودند فصل الخطابی برای كسانی بود كه شايعه درست می‌كردند كه سفر حج كنسل شود.
قاضی عسکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، صبح امروز سه‌شنبه نهم مرداد ماه در آئین بدرقه رسمی نخستین گروه حجاج تهرانی سال 96 در محل ترمینال حجاج فرودگاه امام خمینی(ره)، گفت: از تمامی كساني كه در یکسال با وجود تعطيلي حج تلاش كردند تا حج مجددا برگزار شود باید تشکر کنیم.

وی افزود: بنده باید از مقام معظم رهبری نیز تشکر کنم كه با سخنان خود اين مطلب را روشن کردند كه «حج امسال از سوی تمام حاکمیت گرفته شده است».

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تأکید کرد: همه برای برگزاری حج زحمت کشیده و تلاش کرده‌اند و امروز مفتخر هستيم كه با كمال آرامش همگام با زائران سرزمین وحی مراسم اعزام رسمی را آغاز کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با تشکر از تمامی نهادهای اجرایی و امنیتی، اظهار داشت: از شورای امنيت ملي، رييس جمهور، مراجع تقليد و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی تشكر می‌كنيم كه مقدمات این سفر را فراهم ساختند؛ مسؤولان فرودگاهی نیز بسیار تلاش کردند تا همه اقدامات لازم شکل بگیرد.

وی تأکید کرد: مردم ما نبايد دغدغه‌ای برای سفر حج امسال داشته باشند، آنچه رهبري ديروز بيان فرمودند فصل الخطابی برای كسانی بود كه شايعه درست می‌كردند كه سفر حج كنسل شود.

وی با انتقاد شدید از شایعه پراکنی و تخریب‌ها درباره حج، گفت: خيلی‌ها تلاش كردند تا اعزام حجاج میسر نشود، اما باید زائران بدانند همه در تلاش هستند تا زائران از ابتدا تا انتهای سفر كمال معرفت را پيدا كنند و در آسودگی کامل سفر کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از دشمنان با اغراض مختلف به جایگاه حج حمله کردند که در نهایت موفق نیز نشدند. كسانی كه تلاش كردند حج را كنسل كنند بايد امروز توبه كنند، زیرا امروز با اقتدار پا به این سفر معنوی می‌گذاریم.

وی یادآور شد: امسال ١٥ هزار حاجی اهل تسنن از کشور ايران اعزام می شوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تأکید کرد: حساسيت های كشور عربستان را نيز بايد رعايت كنیم، ضمن اینکه باید تمام سفارشات رهبر معظم انقلاب در باره رعایت شئونات حج را جدی بگیریم. /856/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات