۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۵۱۴۹۴۹
همزمان با دهه کرامت؛

بزرگداشت امامزاده قاسم برگزار شد

بزرگداشت امامزاده قاسم(ع) همزمان با دهه کرامت با حضور خادمان حرم امام رضا(ع) و پرچم متبرک حرم امام هشتم برگزار شد.
بزرگداشت امامزاده قاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شامگاه یک‌شنبه همزمان با دهه کرامت بزرگداشت امامزاده قاسم(ع) با حضور پرشور مردم در این امامزاده برگزار شد.

براساس این گزارش، در ابتدای این مراسم پس از تلاوت قرآن؛ صلوات خاصه امام رضا(ع) در مراسم پخش شد.

سپس حجت الاسلام دیانی استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه محبت امام رضا(ع) بسیار زیاد است، اظهار داشت: خیلی از محبت ها در دنیا وجود دارد ولی همه فناشدنی است و به هنگام مرگ دیگر همراه انسان نیست، اما محبت امام رضا امری باقی است.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) براساس روایات سه بار به دیدار کسانی می رود که به زیارت او بروند، ابتدا هنگام جان دادن، سپس در هنگام پرسش و پاسخ نکیر و منکر در قبر و در آخرهم در روز حساب به کمک زائرانش می آید.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: امام رضا(ع) آمده است تا ولایت شکل بگیرد، ما باید تلاش کنیم زندگی‌هایمان رنگ و بوی امام رضا(ع) بدهد، باید خوی و منش خود را امام رضایی کنیم.

در ادامه صابر خراسانی شاعر آیینی نیز شعری در وصف امام رضا(ع) خواند و سپس زیارت خاصه امام هشتم خوانده شد و همه متوسل به این امام بزرگ شدند.

اسدالله‌زاده تولیت آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) در ادامه نکاتی را در مورد توسل به ائمه و داشتن خواسته‌های کوچک و بزرگ از اهل‌بیت(ع) را برای همگان بازگو کرد.

سپس از حجت الاسلام دیانی- دکتر فرحی- دکتر انصاریان- صابری مقدم به عنوان خادمان حرم امام رضا(ع) تقدیر به عمل آمد.

در ادامه مراسم پرچم مقدس گنبد و بارگاه امام رضا(ع) در میان جمعیت به عنوان تبرک چرخانده شد و بسته‌های تبرکی نمک نیز در بین مردم به همراه پرچم پخش شد.

در پایان نیز نماز جماعت اقامه و سپس مراسم غباروبی از ضریح مقدس امامزاده قاسم(ع) با حضور پرشور مردم انجام شد./816/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات