۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۱۴۹۱۰

آمادگی برای فرزنددار شدن براساس نسخه‌های طب اسلامی

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه مهم ترین رسالت یک زن بعد از انجام وظایف همسری، فرزندآوری است، گفت: پدر و مادر برای اینکه یک فرزند سالم، آرام و مؤمن داشته باشند نه تنها در هنگام ازدواج بلکه قبل از ازدواج باید یک سری آداب را رعایت کنند.
طب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم شریف، استاد حوزه علمیه خواهران در رواق حضرت خدیجه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه مهم ترین وظیفه یک زن پس از انجام وظایف همسری، وظیفه مادری است، گفت: داشتن فرزندانی مثل اهل بیت(ع) نعمت خدادی است و این نعمت نصیب هر کسی نمی شود اما مادران جامعه امروزی می توانند با نزدیک شدن به اهل بیت(ع) و تقویت بنیه معنوی خود فرزندانی صالح را تربیت کنند.

وی با اشاره به اینکه آرزوی قلبی همه مادران این است که فرزندان آنها سرباز امام زمان(عج) باشند، افزود: برای اینکه چنین فرزندانی را تربیت کنیم باید یک سری از اموری که را در کتاب هاب دینی و طب اسلامی آمده رعایت کنیم تا فرزندانی شایسته و صالح و سالم داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: مادر و پدری که می خواهند فرزندانی با طینت و باطن پاک داشته باشند باید در دوران نوجوانی و جوانی خود و حتی قبل از ازدواج یک سری از آداب طب اسلامی را رعایت کنند.

خانم شریف ادامه داد: پدر و مادری که می خواهند فرزندی آرام، با محبت و مؤمن داشته باشند در مرحله اول خود باید به آرامش روحی رسیده و مزاجی معتدل داشته باشند و باید غلبه اخلاط فاسد مانند سودا و بلغم در وجودشان کمتر باشد.

وی افزود: منظور از اعتدال در مزاج این نیست که مزاج زن و مرد باید مثل هم باشد بلکه منظور این است که فرد در مزاج خود دارای اعتدال بوده و  مزاجش اخلاط خیلی گرم یا خیلی سرد را نداشته باشند یعنی طبع مزاجی فرد خیلی سرد و خیلی گرم نباشد بنابراین زوج هایی که در آستانه فرزند دار شدن هستند بهتر است هر دو نفر از لطافت روحی و اعتدال در روح و رفتار برخوردار باشند و همه باید یک گرمای مناسبی را از نظر طبعی داشته باشند زیرا سردی موجب اختلال در بدن نوزاد و خود والدین می شود.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه سردی ها از دو راه وارد بدن انسان می شوند، گفت: سردی ها یا از طریق خوردن غذای سرد و یا از طریق استرس وارد بدن انسان می شوند.

  خانم شریف با بیان اینکه کسانی که غالب غذایی آنها را غذاهای  سرد تشکیل می دهد در دوران بزرگسالی دچار سردی و امراض مرتبط با آن می شوند، گفت: برای اینکه سالم باشیم و بتوانیم صاحب فرزندان سالمی شویم باید پایه غذایی ما، غذاهای گرم باشند و باید اعتدال در خوردن رعایت شود یعنی زیاد از غذاهای سرد مانند برنج، ماهی، ماکارونی، سالاد اویه و سایر غذاهای غربی استفاده نکیم.

وی با بیان اینکه استرس های بیهوده برای بدن انسان سردی ایجاد کرده و در نتیجه طبع انسان را سرد می کند، تصریح کرد: باید با پرهیز از این استرس ها و انس با قرآن و توسل به اهل بیت(ع) از استرس های بیهوده پرهیز کینم.

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: مادران باید بدانند که اگر فرزندان آنها دغدغه و نگرانی های درستی نداشته باشند سودا بر بدن آنها غلبه می کند و این غلبه سودا نه تنها در نوجوانی و جوانی آنها را دچار مشکل می کند بلکه در بزرگسالی و در هنگام فرزند آوری و تربیت فرزند چه دختر و چه پسر فرزندان آنها را دچار مشکلات جدی می کند./968/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات