۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۱۴۷۲۹
آیت‌الله ایمانی:

حرم امامزادگان پایگاه های فکری و معنوی مردم‌ است

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: مجموعه فرزندان ائمه(ع) ایران را به عنوان یک مأمن و پناهگاه برای خود انتخاب کردند و اکنون حرم این بزرگواران پایگاه های معنوی مردم است.
آیت الله ایمانی

آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز گفت: حضور امام رضا(ع) و به دنبال آن، فرزندان حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) و سایر امامزادگان، نقش اساسی در تربیت معنوی جامعه ایران داشته است.

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه این حضور در ایران کاملا معنی‌دار بوده است تصریح کرد: اولین دلیل معنی‌دار بودن این حضور، این است که مجموعه فرزندان ائمه(ع) ایران را به عنوان یک مأمن و پناهگاه برای خود انتخاب کردند؛ یعنی اگر ایرانیان را به عنوان انسان‌هایی مومن و ولایی تشخیص نمی‌دادند، از همان زمان به این سمت نمی‌آمدند.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری، امامزادگان را همچون چراغ‌های فروزان دانست که در زمان حیات خود، مردم را در گوشه و کنار ایران در گرد آنها برای هدایت جمع می‌شدند و بعد از مرگ هم مزارشان تکیه‌گاه فکری و معنوی برای جامعه شد و به اصطلاح بارانداز فکری و معنوی مردم شدند.

به گفته وی، حضور امامزادگان باعث شد تا فرزندزادگان آنها هم در ایران باقی بمانند، اینجا ازدواج کنند و فرزندانشان علما و دانشمندان بزرگ شیعه شوند که جمعیت‌های مشتاق این ارزش‌ها و مبانی فکری را گرد خود جمع کنند و باعث نشر معارف اسلام ناب باشند.

آیت‌الله ایمانی حضور امامزادگان در ایران را باعث ثبات فکری و معنوی جامعه دانست و افزود: در زمان خودمان هم می‌بینیم که در کش‌وقوس‌هایی که برای این ملت اتفاق افتاده تاکنون، مردم به اولین نقطه‌آی که پناه می‌برند، همین امامزادگانند که این نشان می‌دهد این حرم‌ها، مأمن و پناهگاه برای ایرانیان است.

نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه با بیان اینکه متأسفانه آن مقداری که باید و شاید از ظرفیت این حرم‌ها استفاده نشده خاطرنشان کرد: در بعضی جاها به دلیل عدم استفاده مفید و مناسب، حتی به این حرم‌ها ظلم هم شده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ما بیش از اینها می‌توانیم از برکات این حرم‌ها و این مراکز دینی و مذهبی برای رشد و تربیت جامعه استفاده کنیم تأکید کرد: مسؤولین فرهنگی باید از این مراکز بهره بیشتری ببرند.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری حداکثر بهره از این حرمین شریف را در مناسبت‌های خاص مثل شب‌های قدر دانست که لازم است؛ اما مکفی نیست. 

وی با بیان اینکه در حرم امام رضا(ع) یک حرکت‌های فرهنگی صورت گرفته که آغاز راه است و باید برای اثربخشی تداوم داشته باشد تأکید کرد: این حرکت فرهنگی در سطح کمتر در دیگر امامزادگان و بقاع متبرکه هم آغاز شده که این آغازها باید مهندسی فرهنگی شود و تداوم و گسترش داشته و با کیفیت باشد تا جامعه هر روز بیش از گذشته از آنها بهره ببرد./825/ت۳۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات