۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۵۱۴۶۸۳
کارشناس طب اسلامی تبیین کرد؛

کاهنده‌های طبیعی قند برای درمان دیابت

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه برای درمان دیابت کاهنده های طبیعی قند در طب اسلامی و سنتی وجود دارد، گفت:کاهش اساسی قند به در بدن و در مان دیابت به وسیله برگ گردو، خار مریم، گزنه و بوقناق انجام می شود.
طب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم شریف، استاد حوزه علیمه خواهران، عصر امروز در رواق حضرت خدیجه(س) با بیان اینکه اگر فرد مبتلا به دیابت دارای قندی بالای 160 و 170 باشد باید درمان دیابت را شروع کند، گفت: در مرحله اول برای این افراد دارو تجویز نشده بلکه در ابتدا برای آنها پرهیز غذایی تجویز می شود و به آنها توصیه می شود که از مصرف قندهای مصنوعی مانند نوشابه ها، دلستر و سایر قند های غیر طبیعی خودداری کرده و ساعاتی در روز را به امر پیاده روی اختصاص دهند تا قند تولید شده در بدن آنها مصرف ود.

وی افزود: همچنین این افراد باید از خوردن غذاهای دارای نشاسته به مدت زیاد پرهیز کرده و بعد از دو هفته رعایت رژیم، قند این افراد کنترل شده و به حالت عادی و طبیعی بر می گردد.

استاد حوزه علیمه خواهران تصریح کرد: در درمان دیابت بیشتر عرقیات به فرد توصیه می شود و میزان مصرف دمنوش ها کم است.

خانم شریف ادامه داد: افرادی که روحیه حساسی داشته و زود عصبانی می شوند و یا استرسس زیادی دارند قند آنها را نمی توان با دارو یا اصلاح رژیم به خوبی کنترل کرد بلکه در این افراد باید تنش های روحی را به حداقل رسانده و آرامش روحی را برای آنها برقرار کنیم.

وی افزود: بییشتر بیمارانی که قند آنها بالا است دارای یبوست هستند به همین دلیل سعی می کنیم در این افراد از ملین ها ها استفاده کنیم زیرا در زمان یبوست بدن قادر نیست به خوبی عملیات جذب و هضم را انجام دهد در نتیجه قند در بدن فرد مصرف نمی شود.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: یکی از بهترین ملین ها خاکشیر و بارهنگ است که آن را در ابتدای روز به صورت ناشتا با یک لیوان آبجوش دم کرده و با گلاب یا آبلیمو میل می شود

خانم شریف با بیان اینکه این افراد باید بعد از صبحانه و یا همراه آن یک عامل کاهنده قند مانند گیاه گزنه را به صورت پودر میل کنند تا قند در بدن آنها کنترل شود،؛ افزود: خوردن ارده، عسل، کره به میزان کم و با ورزش مناسب برای فرد دیابتی مناسب است و اگر این فرد فعالیت نکند نه تنها خوردن این مواد مفید نبوده بلکه موجب افزایش قند در فرد می شود.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر این رژیم دو وعده ای یعنی صبحانه و شام  که در احادیث و روایات بر آن تأکید شده است از دیگر عوامل کنترل قند و بیماری دیابت در بدن افراد است، گفت: اگر فرد بخواهند رژیم دو وعده ای نداشته باشد با هر بار غذا خوردن باید ازکاهنده های قند استفاده کند.

خانم شریف اظهار کرد: مصرف عرق برگ گردو، خار مریم ، بوقناق، یک سوم یا نصف لیوان بسته به غلظت عرق نیم ساعت بعد از ناهار یا شام می تواند قند را به خوبی کاهش دهد و همچنین می توان از دم نوش این گیاهان استفاده کرد و برگ گیاه بابا آدم نیز خوب است

وی عرق آویشن، زنیان، رازیانه را از دیگر عوامل کاهش قند در بدن عنوان کرد، افزود: کاهش اساسی قند به وسیله برگ گردو، خار مریم، گزنه و بوقناق انجام می شود.

استاد حوزه علیمه خواهران با اشاره به روش های کاهش قند ناشتا ادامه داد: افراد برای کاهش قند ناشتا، نیم ساعت قبل از خواب باید پوست سبز گردو یا پرده های میان آن را که قهوه ای رنگ هستند، مصرف کنند؛ زیرا این مواد حتی بهتر از انسولین قند خون را کاهش می دهند زیرا سلول ها را گرم کرده و آنها را وادار می کند که قند اطراف خود را به مصرف برسانند.

خانم شریف تخم خرفه و سماق را از دیگر عوامل کاهش قند در بدن انسان عنوان کرد.

وی یادآورشد: اصلاح مزاج، حجامت عام، حجامت کبد و حجامت پایین کمر از دیگر روش های درمان دیابت است./968/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات